الاحوازجهانملل تحت ستم

فیسبوک “شبکه حسابهای کاربری جعلی ایران اشغالگر را مسدود کرد

روز سه شنبه فیس بوک اعلام کرد که یک شبکه حساب‌های کاربری جعلی وابسته به رادیو و تلویزیون حکومتی ایران اشغالگر را مسدود کرده است. این حسابها از سال 2011م به پخش برنامه‌های دولت ایران اشغالگر به طور مخفیانه، و انتشار پیام‌های حکومت ایران جعلی برای تاثیرگذاری بر رای دهندگان در کشورهایی از جمله انگلیس و ایالات متحده اقدام می‌کردند.

ناتانیل گلیچر، رئیس سیاستگذاری امنیت سایبری فیسبوک گفت که ج. ا. ایران جعلی “پیوندهای قابل توجهی” با کمپین های اطلاعاتی ایرانی دارد که قبلاً شناسایی شده بودند، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا آنها مستقیماً مسئول عملیات اخیر بوده‌اند یا خیر.

تحقیقات رویترز در سال 2018 نشان داد كه یك واحد عملیاتی مستقر در طهران، از بیش از 70 وبسایت(تارنما) برای تبلیغات مخفیانه رژیم ایران جعلی در بیش از 15 كشور استفاده می‌كرده است.

مقامات فیسبوک گفته‌اند که شبکه تازه شناسایی شده برای لو نرفتن ماهیت خود، از تاکتیکهایی همچون: سایتهای رسانه‌ای مستقل و سازمانهای خیریه برای هدف قرار دادن کشورها از الجزایر و بنگلادش گرفته تا انگلستان و زیمبابوه استفاده میکرده است.

مسوولان فیسبوک افزودند: “این شبکه بیش از 500 اکانت در فیسبوک و سایت” مشارکت برای به اشتراک گذاشتن عکسها”، اینستاگرام، برای ارسال پیامهایی که اغلب بر درگیریهای محلی متمرکز است یا انتقاد از اقدامات ایالات متحده در منطقه، استفاده می‌کرد.”


علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا