جهانگزارش ها

وار آن راکز: تجاوزات رژیم ایران تهدیدی جدی برای ثبات منطقه‌ای و منافع ایالات متحده

نشریه تحلیلی تخصصی “وار آن راکز” ایالات متحده در تحلیلی برای ایجاد توازن قوا در منطقه و همچنین جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای رژیم طهران نوشت:

تلاش ایالات متحده برای مقابله با تجاوزات و قلدریهای رژیم ایران اشغالگر در خاورمیانه و آنچه دولت ترامپ از آن بعنوان یک رقابت استراتژیک جهانی با روسیه و چین یاد کرده است، به متحدانی نیاز دارد.

“مایکل دوران” پژوهشگر ارشد اندیشکده هادسن می گوید: نفع استراتژیک در این شرایط شراکت بین‌المللی با ترکیه است و هدف استراتژیک هم این است که رژیم توسعه طلب ایران جعلی را مهار کنیم.

“جیمز جفری” نماینده ویژه ترامپ در امور سوریه پیش از این گفته بود که تهدیدهای پیش روی ترکیه، روسیه و رژیم نامشروع ایران اشغالگر است.

در تاریخ 27 فوریه حمله هوایی اتحاد “اسد”(رژیم ایران جعلی و روسیه) در ادلب 33 سرباز ترکیه را کشته است و بعد از آن اوضاع تغییر کرد.
مایکل دوران نیز در این باره توضیح داده است: مقابله با نفوذ ایران اشغالگر نیاز به یک شریک مؤثر با تواناییهای قابل توجه نظامی با بیزاری فرهنگی از تسلط “پان فارسی” است و ترکیه پتانسیل این را در منطقه بخوبی داراست.

جیمز جفری نماینده ویژه ترامپ به مرز ترکیه و سوریه سفر کرد و قول داد تجهیزات، اطلاعات و مهمات را برای استفاده در ادلب در اختیار ترکیه قرار دهد.

برای دولت “ترامپ” که مدتهاست در تلاش است تا ترکیه را برای نبرد با زیاده خواهیهای رژیم سفاک ایران اشغالگر استخدام کند، این میتواند آغاز پایان شکاف آمریکا و ترکیه و در آغوش گرفتن ترکیه به عنوان یک شریک علیه رژیم ایران تروریستی باشد و این گونه ایالات متحده میتواند بر روی عراق تمرکز کند.

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا