جغرافياي ايران جعليجهان

ترامپ با تکیه بر توانایی جنگ در برابر رژیم ایران اشغالگر از حق وتوی خود استفاده کرد

روز چهارشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا از قدرت وتوی خود در برابر تصمیم كنگره مبنی بر جلوگیری از هرگونه اقدام نظامی علیه رژیم اشغالگر ایران استفاده كرد.

کاخ سفید اعلام كرد كه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا از حق وتو خود در برابر تصمیم كنگره برای محدود ساختن اختیارات رئیس جمهور برای انجام عملیات نظامی علیه ایران اشغالگر استفاده كرد.

ترامپ در بیانیه خود که توسط کاخ سفید در اواخر روز چهارشنبه منتشر شد، اظهار داشت: این تصمیم، تصمیمی بسیار تحقیرآمیز است که دموکراتها در استراتژی خود برای پیروزی در انتخابات 3 نوامبر و با هدف ایجاد تفرقه در حزب جمهوریخواه اتخاذ کردند.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت كه رأی “چندنفر از جمهوری خواهان” برای این تصمیم به نفع دموكراتها بوده است و این امر اقتدار رئیس جمهور را با نقض ماده 2 قانون اساسی تضعیف میكند، و طبق سخنان وی، این کار جان شهروندان آمریكایی را بخطر می‌اندازد.

در یک خبر مرتبط دیگر، ترامپ خاطرنشان ساخت که هدف قرار گرفتن فرمانده ایرانی سپاه تروریستی قدس، قاسم سلیمانی در ژانویه گذشته، منجر به تشدید هیچگونه حملاتی بر ضد ایالات متحده نشد، که باعث ترس پیشنهاددهندگان رای شده بود.


علی حردانی پور الأحوازي

مترجم: فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا