الاحوازجهانملل تحت ستم

گام دیگری در راه پنهان سازی جنایات رژیم: اعلام آمار مرگ و میر را سپاه به دست گرفته است

در توجیه پنهان کاریها در مورد شمار جان باختگان و فوت شدگان، سازمان ثبت احوال حکومت فاشیستی ایران اشغالگر اعلام کرد که آن نهاد اجازه ندارد آمار مرگ‌ومیر زمستان گذشته را منتشر کند.

آگاهان میگویند که علت این پنهان کاری آن است که رژیم نمیخواهد تعداد فراوان قربانیان اعتراضهای گسترده بهمن ماه سال گذشته آشکار شود.

سازمان ثبت احوال در توجیه خودداری از انتشار آمار متوفیان گفت: «سپاه (تروریستی) پاسداران مدیریت اعلام آمار مرگ و میر را به عهده دارد». معلوم نیست که چگونه تا زمستان اخیر این وظیفه به عهده ثبت احوال بوده و اکنون به دست این نهاد غارتگر تروريستی سپرده شده است.
مقامات وزارت بهداشت حکومت پیش‌تر گفته بودند که باید “سپاه پاسداران و بسیج” گواهی فوت بیماران کرونایی را صادر کند!!!. سپاه با به دست گرفتن این اختیارات، می خواهد انتشار جانباختگان را در کنترل خود داشته باشد.

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: این سازمان به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا، آمار مرگ‌ومیر زمستان 98 را اعلام نمی‌کند.
وی افزود: این آمار به طور معمول باید “تا پایان فروردین یا اردیبهشت” اعلام شود..اما نه از سوی ما. اعلام آمار مرگ و میر به عهده ما نیست!.
علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت اشغالگران گفته بود: جهت صدور گواهی مبتلا به کرونا و یا فوت از کرونا باید تماس با سپاه پاسداران نیز گرفته شود.

روزنامه شرق نیز در روز 10 اردیبهشت خبر داده بود که سازمان ثبت احوال آمار مرگ‌ومیر در زمستان را منتشر نکرده و سایت این سازمان نیز غیرفعال است.
شرق نوشت، حدود دو هفته است که از سازمان ثبت احوال خواسته آمار مرگ‌ومیر را “به تفکیک سن و استان” به این روزنامه بدهد ولی مسئولان این سازمان گفته‌اند “حق انتشار ندارند”.
شرق نوشته که ثبت‌احوال می‌گوید به درخواست ستاد ملی کرونا، آمار مرگ در زمستان 98 را منتشر نمی‌کند! به همین سادگی.

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران،نیز گفته بود: در اسفند 98 و فروردین امسال، 13 هزار نفر در بهشت زهرا دفن شده‌اند.

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، نیز 27 فروردین گفته بود روزانه بین 70 تا بالای 100 نفر از بیماران جان‌باخته در این شهر به دلیل ابتلا به کرونا دفن می‌شوند.

بر اساس تخمین اعلام شده از سوی این عضو شورای شهر مشخص می‌شود که از اسفند پارسال تا 27فروردین، بین چهار هزار تا 5600 نفر بیمار مشکوک به کرونا فقط در تهران جان باخته‌اند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا