جغرافياي ايران جعليجهان

برایان هوک از اقدام آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران جعلی خبر داد

نماینده ویژه امور ایران جعلی در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اگر تحریم‌های تسلیحاتی ایران اشغالگر بعد از اکتبر 2020 تمدید نشود، آمریکا برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تروریستی اقدام خواهد کرد.

به گزارش رویترز، برایان هوک، طی یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که واشنگتن «در هر صورت»، تضمین می‌کند که تحریم‌های تسلیحاتی ایران اشغالگر بر جای خود باقی بماند.

او در ادامه نوشت که ایالات متحده پیش‌نویس یک قطعنامه‌ را برای شورای امنیت تهیه کرده و «با دیپلماسی پیش میرود و جلب حمایت می‌کند.» همچنین آمریکا بریتانیا، فرانسه و آلمان را از برنامه خود آگاه کرده است.

برایان هوک نوشت که اگر دیپلماسی آمریکا با وتو به نتیجه نرسد، ایالات متحده حق تمدید تحریم‌های تسلیحاتی «از طریق روش‌های دیگر» را همچنان حفظ میکند.

به گزارش رویترز، یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت به 9 رأی مثبت نیاز دارد و هیچ یک از پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین نیز نباید آن را وتو کنند.

چندی پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که ایالات متحده پیش نویس یک قطعنامه برای تمدید نامحدود تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اشغالگر تروریستی را به تعدادی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده است.

پیش از این نیز وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه 11 اردیبهشت تاکید کرده بود قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد این امکان را می‌دهد که پس از انقضای تحریم تسلیحاتی این نهاد بین‌المللی از خریداری تسلیحات متعارف توسط ایران جعلی جلوگیری شود.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا