جغرافياي ايران جعليجهان

بازداشت مدیرعامل ایرانی شرکت «پیمنت‌24» از سوی آمریکا به دلیل نقض تحریم‌های ایران اشغالگر 

آمریكا شركت خدمات مالی آنلاین «پیمنت 24» و دو تن از مدیران ارشد آن را به نقض تحریم‌ها علیه ایران اشغالگر متهم كرد. سجاد شهیدیان،‌ بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت، در بریتانیا بازداشت و به آمریکا استرداد شده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد براساس کیفرخواستی که روز دوشنبه 29 اردیبهشت‌ماه در دادگاه فدرال ایالت مینه‌سوتای آمریکا منتشر شده است، شهیدیان به همراه وحید والی، و شرکت «پرداخت 24» که آن را مدیریت می‌کنند، به «توطئه برای ارتکاب جرم علیه آمریکا، پولشویی، سرقت هویت، کلاهبرداری و تقلب الکترونیکی» متهم شده‌اند.

دادستان‌های آمریکا می‌گویند شهیدیان، بنیانگذار و مدیر اجرایی 33 ساله این شرکت، از سوی بریتانیا دستگیر و استرداد شده است. او روز دوشنبه در دادگاه تفهیم اتهام شد و اظهار بی‌گناهی کرد. وکیل این متهم نسبت به این اتهامات اظهارنظری نکرد.

والی، مدیر اجرایی ارشد 33 ساله این شرکت، بر اساس گفته دادستان‌ها همچنان فراری بوده و تلاش برای یافتن اطلاعات موثق برای ارتباط با او ناموفق بوده است. 

شرکت پرداخت 24 نیز به درخواست برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده است


پیمنت 24 یک شرکت فعال در زمینه پرداخت‌های آنلاین بین‌المللی و حواله پول معرفی شده بود که برای حل مشکلات پرداخت‌های ارزی ایرانیان و برداشتن موانع استفاده از روش‌های دریافت و پرداخت بین‌المللی فعالیت می‌کند. 

این شرکت فعالیتش را در سال 88 آغاز کرده بود. در این سال همزمان با افزایش فشارهای بین‌المللی بر ایران اشغالگر، تحریم‌های مالی و بانکی علیه این جغرافیای سیاسی جعلی نیز تشدید شده بود. بر اساس تحریم‌های آمریکا، فروش و ارسال کالا،‌ خدمات و تکنولوژی آمریکا به ایران اشغالگر ممنوع است.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا