جغرافياي ايران جعليجهان

وال استریت ژورنال: پرسنل نظامی ایالات متحده آماده هستند تا نفتکش‌های ایرانی را در اختیار بگیرند.

نشریه وال استریت ژورنال درباره تنش بین آمریکا و ایران(جعلی) در مورد نفکتش های ارسالی به ونزوئلا نوشته است:
“ایالات متحده بدنبال راه‌هایی برای متوقف کردن فروش نفت ایران اشغالگر (نفت غارت شده الاحواز اشغالی) به ونزوئلا است”

مقامات آمریکایی گفتند پرسنل نظامی ایالات متحده آماده هستند تا 5 نفتکش‌ ایرانی را در اختیار بگیرند.
رژیم ایران اشغالگر به دنبال فروش نفت خام(نفت سرقتی متلعق به الاحواز) به دشمنان آمریکا از جمله ونزوئلا است. مقامات آمریکایی گفتند دولت ترامپ در حال وضع تحریمهای جدید و سایر اقدامات قانونی برای مختل کردن صادرات نفت به ونزوئلا است.

به گفته وب سایت حمل و نقل دریایی، “ردیاب نفتکش ها” در میان تحریم‌های جدید آمریكا علیه رژیم غارتگر ایران اشغالگر پنج نفتکش حامل بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی از سوی این جغرافیای سیاسی به سمت ونزوئلا در حرکتند تا حیاتی دوباره به رژیم سرکوبگر “مادورو” بدهند.

همچنین، رژیم ایران اشغالگر هشدار داده است که اگر نفتکش هایش توقیف گردد علیه آمریکا اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد.

در حالی که بازارهای نفت خام از اختلالهایی چون درگیر شدن در خطر همه گیری کرونا و افت قیمت نفت رنج می برد، در این میان جمهوری غارتگر ایران جعلی فرصتی برای استفاده از نفت (نفت تاراج شده احواز اشغالی) برای حمایت از دشمنان آمریکا از جمله رژیم‌های ونزوئلا و سوریه استفاده کرده است.

“دریادار کریگ فالر” رئیس ستاد فرماندهی جنوب ارتش ایالات متحده گفت که صدور محصولات نفتی از ایران اشغالگر به ونزوئلا به رژیم ایران جعلی کمک میکند تا از موقعیتی در همسایگی ما بعنوان راهی برای مقابله با منافع ایالات متحده استفاده کند.

“راس دالن” اقتصاددان گفت: کاروان نفتکشهای حامل بنزین که بسمت ونزوئلا در حرکت هستند، دارای ارزش حدود 45 میلیون دلار است. وی گفت فشارهای ایالات متحده، محموله های محصولات پالایشگاهی روسی، اسپانیایی و ایتالیایی را قبل از کمبودهای مزمن بنزین ونزوئلا متوقف کرده بود.

این مقامات گفتند دولت ترامپ در حال بحث و گفتگو است که پاسخ به این مسئله، چقدر باید تهاجمی باشد. نیروی دریایی ایالات متحده برای مقابله با قاچاق، ناوگان ناوشکن ها را در کارائیب مستقر کرده است. مقامات آمریکایی گفته‌اند پرسنل نظامی ایالات متحده آماده هستند تا نفتکش‌های ایرانی را در اختیار بگیرند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

این مقامات گفتند كه آمریكا همچنین می تواند از طریق دادگاهی در ایالات متحده، برای نقض قوانین آمریكا ، اقدام به مصادره نفتکش ها كند. روندی که سال گذشته برای توقیف نفت‌کش ایرانی “گریس۱” که به سوریه می رفت ناموفق بود.

وزارت امور خارجه آمریكا از اظهارنظر درباره هر اقدامی كه ممكن است، ایالت متحده انجام دهد خودداری كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا