جغرافياي ايران جعليجهان

مایک پمپئو طی یک بیانیه مطبوعاتی گفت نباید به تلاشهای رژیم ایران برای ارعاب پاداش داد.

روز گذشته جمعه ۲۱ آذرماه ۱۳۹۹مایک پمپئو طی یک بیانیه مطبوعاتی گفت نباید به تلاشهای رژیم ایران برای ارعاب پاداش داد.
وی گفت: «ایالات متحده قانونی را که اخیراً توسط مجلس رژیم ایران و شورای نگهبان تأیید شد، محکوم می‌کند. این قانون چیزی نیست به غیر از تازه‌ترین ترفند رژیم ایران برای استفاده از برنامه هسته‌یی خود برای تلاش به منظور مرعوب کردن جامعه جهانی.
این قانون اگر اجرا شود منجر به این خواهد شد که رژیم ایران اورانیوم را تا سطح خطرناک بیست درصد غنی‌سازی کند در حالی‌که رژیم ایران هم‌ اکنون از محدودیتهای برجام در خصوص سطح غنی‌سازی فراتر رفته است. و هم‌چنین ذخایر اورانیوم خود و تحقیقات پیرامون تولید و نصب سانتریفوژهای پیشرفته را گسترش داده است.
این قانون هم‌چنین دولت رژیم ایران را ملزم می‌کند که میزان همکاریهای خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی را که هم اکنون هم غیر قابل قبول است، کاهش دهد. رژیم ایران به مدت نزدیک به ۲سال در تلاشهای IAEA برای حل سؤالات در مورد مواد و فعالیت‌های هسته ای اعلام نشده احتمالی در ایران( جغرافیای جعلی موسوم به ایران ) سنگ‌اندازی کرده است. این امر منجر به این شده است که شورای حکام IAEA در ژوئن ۲۰۲۰ خواستار آن شد که رژیم ایران موافقتنامه‌های پادمانی پیمان منع گسترش سلاحهای هسته‌یی و تعهدات خود را طبق پروتکل الحاقی بطور کامل اجرا کند.
کاهش همکاری رژیم ایران با IAEA یا غنی‌سازی تا سطح ۲۰درصد، تشدید جدی تنشها محسوب می‌شود که رژیم ایران را به توانایی دستیابی به سلاح هسته‌یی نزدیک می‌کند.
جامعه بین‌الملل نباید بازیهای خطرناک رژیم را با مماشات اقتصادی پاداش دهد.
اگر رژیم ایران به‌دنبال کاهش تحریم ها و فرصت اقتصادی است، ابتدا باید نشان دهد که در رابطه با تغییر بنیادین رفتار خود جدی است و باجگیری هسته‌یی را متوقف کرده و در مورد یک توافقنامه جامع که به توسعه موشکهای بالستیک و پشتیبانی از تروریسم ، بازداشت ناعادلانه و سایر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه می‌پردازد، مذاکره کند.
جامعه بین‌الملل به صراحت گفته است که رژیم ایران باید بدون تأخیر بیشتر همکاری کامل خود را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز کند. انجام ندادن این کار نباید با امتیاز جامعه بین‌المللی مواجه شود، بلکه باید با ادامه فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی و انزوای رژیم ایران مواجه شود».
۱۲ دسامبر ۲۰۲۰

 

امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://WWW.ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا