الاحوازدیدگاه‌ها

هجمه سلطنت طلبان نژادپرست علیه شهردار محمره بخاطر بکاربردن نام تاریخی المحمره

دلیل این همه عرب ستیزی چيست؟

نویسنده: امیرالشریفی

در روزهای اخیر جناب دارابی شهردار المحمره در پیامی که به عربی منتشر شد نام المحمره را در پرانتز بعد از نام جعلی خرمشهر قرار داد که مورد هجمه سنگین سطلنت طلبان نژادپرست و عرب ستیزان قرار گرفت
آنچه که واقعا مایه تعجب است ادعاهای این کانالها و اشخاص معلوم الحالی است که میگویند نام محمره یک نام بعثی و مربوط به گروههای تجزیه طلب است!!!. در صورتیکه نام المحمره جدای از اینکه بعنوان نام اصلی و تاریخی این شهر بندری الاحواز اشغالی در اسناد رسمی دولتهای قاجار و قبل از آنها آمده‌ است، بلکه نام “خرمشهر” یک نام جعلی است که رضاخان پالانی بعد از به قدرت رسیدن همه نامهای عربی و تاریخی شهرهای (بتازگی اشغال شده الاحواز در آنزمان) را تغییر داد(که این روند هنوز هم ادامه دارد). هدف اصلی وی تقابل با هویت و فرهنگ عربی این خطه و تبدیل آن به یک سرزمین فارسی بوده است.
برای مثال مولانا شاعر بزرگ قرن7هجری نام “عبادان” را در شعرش اینگونه می‌آورد[…وی تازی گو برو سوی عبادان] ولی رضاخان پالانی این نام را به آبادان تغییر داد.
ولی باز میبینیم این سلطنت طلبهان مرید و عابد رضاخان پالانی هر گونه شکل نوشتاری این نام را “تجزیه طلبی” تعبیر میکنند که بالواقع میخواهند عرب ستیزی را در انحاء مختلف آن در جامعه رواج دهند که این خود گویای بی چون و چرای عقده‌های درونی آنهاست.
آيت الله موسوی امام جمعه احواز پایتخت و نماینده ولی فقیه در الاحواز العربی اشغالی در سخنرانی خود نام المحمره را نامی تاریخی نامید که در زمان رضاخان پالانی به نام جعلی خرمشهر تغییرنام یافت و در ادامه گفت: (نام قدیم خرمشهر المحمره بوده…ومنِ امام جمعه اهل المحمره(اشغالی) هستم)
“علی شمخانی” رئیس شورای عالی امنیت ملی اشغالگران ایرانی هم در مصاحبه‌ای به زبان عربی نامهای تاریخی شهرها مانند المحمره وعبادان و حویزه و خفاجیه… را به شکل اصلی آنها بزبان آورد

جدای از آنکه طبق تحقیقات, نژادپرستی ودگر ستیزی از نشانه‌های بارز عقب ماندگی ذهنی و فکری و انحطاط ذاتی است این اشخاص و گردانندگان معلوم‌الحال این کانالها بصورت غیرمستقیم دریابان شمخانی و ایت الله موسوی را هم مورد اتهام قرار میدهند و با تفرقه پراکنی و فتنه انگیزی بدنبال توهین به شعور ملت عرب (تحت اشغال ایرانیان نژادپرست) هستند.
همه عرب‌های ساکن این شهرهای (تحت اشغال ایران جعلی) در مراودات و مکالمات روزمره خود نامهای این شهرها را بشکل اصلی و عربی آنها بازگو میکنند و تمام شعرا وادیبان احوازی این نامها را تایید و تمجید می‌کنند.

سلطنت طلبان بی هویت نژادپرست فارس مصرانه درصدد انکار هویت عربی این سرزمینِ (بزور اسلحه نگاه داشته شده) هستند و از هر فرصتی برای توهین به ملت بزرگ عرب این سرزمین استفاده می‌کنند. اینان که خود را منادی فرهنگ و تمدن مثلأ چند هزارساله معرفی می‌کنند، هنوز هم در عصر ارتباطات و فناوریها نفهمیده‌اند که توهین به ملت‌ها جرم است و بی فرهنگی و توحش و عقب ماندگی ذهنی؟
تمامی ملت عرب الاحواز اشغالی باید با این فسیل‌های بازمانده تفکر رضاخان پالانی برخورد کنند.
هم اکنون نامهای کردستان و آذربایجان و لرستان و بلوچستان …نامهای تاریخی و نشانگر هویت شهرهای (اشغال شده شان) هستند چرا این سلطنت طلبهای پوسیده مغز متعفن که دشمن بی بدیل هر قوم و ملتی هستند اینگونه خبیثانه روی نامهای عربی و تاریخی شهرهای عربی متمرکز شده‌اند و هر کس را که نام اصلی این شهرها را بر زبان بیاورد، با دهان متعفنشان مورد اتهامات موهوم خود قرار می‌دهند؟! آیا چیزی جز دشمنی با اسلام و عروبیت نیست؟!
“خمینی” (مقبور) به دشمنی رضاخان پالانی با ملت‌های غیرفارس تحت اشغال ایران جعلی و تغییر جبری نام شهرهای آنها اشاره واضحی میکند “محمدحسن رجبی” در کتاب زندگینامه سیاسی امام خمینی به نقل از وی می‌نویسد: هنگامی که رضاخان پالانی به قدرت رسید وی و همفکرانش اسلام زدایی را در اولویت کار خود قرار دادند… حذف واژگان عربی از (لهجهٔ) فارسی، تغییر نام اماکن و شهرها(ی اشغال شده) ,حذف نامهای عربی ماههای سال در مکاتبات رسمی و…آنگونه که تمایلات نژادپرستانه ضداسلام و ضدعرب و ضد روحانیت در اغلب ادبیات داستانی این دوره به چشم میخورد
“یحیی فوزی” هم در کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی این گفته وی را نقل میکند:
الان با توجه به اینکه حتی امام خمینی به تغییر نام شهرها…توسط رضاخان پالانی بدلیل دشمنی اش با اسلام و عربها تاکید داشته آیا شکی میماند که این هجمه های عرب ستیزان و دشمنان هویت عربی از طرف سلطنت طلبهای معلوم‌الحال اداره می‌شوند؟
اینان کسانی هستند که منش رضاخان پالانی، سیره راه و طریقت شان است.

منتشرکننده: نبرد اقلیت فارسهای نژادپرست بی هویت با کمک اسلحه، زبان گُنگ و نامأنوس شان، سرقت تمدن و فرهنگ دیگر ملت‌های غیرفارس تحت اشغال ایران اشغالگر، همچنان ادامه دارد تا بدینوسیله برای هویت نامعلوم خود هویتی بسازند و سفره نانی داشته باشند. هویت با تغیر نام و تهدید اسلحه و تحمیل زبان، هرگز از بین نمی‌رود، هویت در خون هر انسانی و در بطن هر سرزمینی از سوی خداوند متعال به ودیعه نهاده شده است. بی شک الاحواز اشغالی از اولین سال اشغال نظامی آن در 1925م تاکنون سفره نان ایران جعلی شده است. بنابراین نمی‌توانید با تغییر نام‌ها و اسکان فارسها و تشجیع و تحریک دیگر افراد غیرفارس بر علیه عرب در این خطه عربی آنرا بنام خود ثبت کنید. هر سفره‌ای بطور موقت گسترده می‌شود چه بزور اسلحه چه از روی رغبت، اما بزودی صاحبان اصلی این سفره آنرا از جلوی روی پلید و منفورتان برخواهند چید.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا