الاحواز

از واگذاری زمینهای بومیان به شرکتهای سپاه تروریستی پاسداران تا تخریب خانه باغ پدر مکتب خانه داری بندرلافت توسط سازمان غارتگر منطقه آزاد جسم (قشم)

در ادامه کارشکنی‌های مدیریت املاک و مستغلات سازمان غارتگر منطقه آزاد جسم(قشم) نسبت به بومیان این جزیره؛ بار دیگر صبح سه شنبه 13 خردادماه، خانه باغی متعلق به یک شهروند این جزیره تخریب شد.
این خانه باغی متعلق به حاج عبدالرحمن سفاری (ملاصالح) از بومیان جزیره عربی جسم بوده است.
این اقدام که با انتقادهای زیادی در بین اهالی جزیره جسم مواجه شده در حالیست که اراضی متعلق به بومیان عرب جزیره جسم به وسیله قباله های دست نویس که قدمت بسیاری از این اسناد بیش از پنجاه سال می رسد خرید و فروش میشده و امضای ریش سفیدان و معتمدین آن زمان مهر تأیید مالکیت این اراضی به شمار میرفت؛ اما سازمان غارتگر منطقه آزاد جسم برخلاف عرف حاکم بر جامعه محلی این اسناد را به رسمیت نمیشناسد.
در همین حال گزارش های متعددی به دست جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز رسیده است که سازمان غارتگر منطقه آزاد جسم در طول سالهای گذشته اقدام به فروش و واگذاری اراضی و سواحل به افراد حقیقی و شرکت‌های دیگر از جمله شرکتهای وابسته به سپاه تروریستی پاسداران کرده است. گفته می شود؛ مافیای غارتگر سپاه تروریستی پاسداران بر زمینهای این خطه اشغال شده انگشت گذاشته و به دنبال بهره برداری اقتصادی وغارت امول عمومی و همچنین تغییر بافت جمعیت عرب این جزیره اشغالی است.
گفتنی است که بارها علمای اهل سنت این خطه جنوبی الاحواز اشغالی از جمله “شیخ محمد علی امینی” در سخنرانی‌های خود از عملکرد سازمان غارتگر منطقه آزاد جسم و گشت اراضی انتقاد کرده بودند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا