جغرافياي ايران جعليجهان

طرح جمهوری‌خواهان کنگره برای اعمال «سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران اشغالگر»

وبسایت «واشینگتن فری بیکن» در گزارشی باختصاصی خبر داده که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا «سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران اشغالگر» را تدوین کرده و پیش‌نویس این طرح در روزهای آینده به کنگره ارائه خواهد شد.

بنابر همین گزارش، طرح پیشنهادی یاد شده شامل «بزرگ‌ترین بسته تحریمی علیه ایران اشغالگر» خواهد بود و هدف از آن «زمین‌گیر کردن تروریسم جهانی طهران» و «به ورشکستگی کشاندن رژیم» عنوان شده است.

روز یکشنبه 19 خرداد این طرح در «کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان» (RSC) که بزرگ‌ترین کمیته جمهوری‌خواهان کنگره است تدوین شده و مقررات و قوانین متعددی برای مقابله با «رژیم‌های بدخیم»‌از جمله ایران اشغالگر، روسیه و چین را پیشنهاد کرده است.
به نوشته واشینگتن فری بیکن، این طرح که احتمالا روز چهارشنبه 21 خرداد به کنگره ارائه خواهد شد شامل بیش از 140 پیشنهاد جدید است.

به گفته مایک جانسون، عضو مجلس نمایندگان و رئیس آر.اس.سی، در بخش مربوط به ایران اشغالگر «سخت‌ترین تحریم‌هایی که تاکنون کنگره درباره ایران(اشغالگر) وضع کرده» پیشنهاد شده است.

آقای جانسون این طرح را در راستای سیاست دولت دونالد ترامپ مبنی بر «فشار حداکثری» علیه ایران(جعلی) قلمداد کرد.

به نوشته واشینگتن فری بیکن، در طرح جمهوری‌خواهان سه مورد مشخص وجود دارد که دو مورد موضوعات اختلافی بین آنها و دولت ترامپ است و یک مورد نیز کشمکشی جدی بین آنها و دمکرات‌ها را پدید آورده است.
طرح جمهوری‌خواهان خواستار آن شده است پول مالیات‌دهندگان آمریکایی صرف کمک به «لبنان و دیگر کشورهای خاورمیانه که زیر کنترل ایران اشغالگر هستند» نشود.

با اینکه پیش از این نیز موضوع کمک به دولت لبنان، که گروه «حزب‌الله» در آن حضور دارد، بحث‌هایی را بین جمهوری‌خواهان کنگره و دولت ترامپ پدید آورده بود اما این نخستین بار است که طرح جمهوری‌خواهان صریحا خواستار قطع تمامی کمک‌ها به لبنان می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا از این کمک‌ها دفاع می‌کند و مایک پومپئو، وزیر خارجه، چندی پیش گفته بود آمریکا همچنان منافعی در کمک مالی به نیروهای مسلح لبنان دارد.

پایان تمامی معافیت‌های مرتبط با برجام نیز یکی دیگر از خواسته‌های برخی از جمهوری‌خواهان کنگره است.

با اینکه وزیر خارجه آمریکا 7 خرداد اعلام کرد معافیت‌‌های تحریمی پروژه‌های اتمی ایران دیگر تمدید نخواهد شد، با این حال برخی جمهوری‌خواهان همچنان از معافیت عراق برای خرید برق از ایران اشغالگر ناراضی‌اند و خواستار پایان آن هستند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا