جغرافياي ايران جعليجهان

بلومبرگ‌: فشار ایران(اشغالگر) به کره جنوبی جهت دریافت اموال بلوکه شده در بانکهای این کشور

به گزارش بلومبرگ، ایران اشغالگر فشارهای خود به کره جنوبی برای پرداخت میلیاردها دلار پول عایدات نفت (سرقت شده الاحواز اشغالی) صادراتی را افزایش داده، و ادعا میکند که سئول با فشار آمریکا متحدش تن به این کار داده است.

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی ایران اشغالگر در این زمینه اظهار داشت که عملکرد بانک های کره‌ای، مانع استفاده ایران جعلی از این اموال برای خریداری مواد غذائی، دارو و کالاهای معاف از تحریم آمریکا، شده است.

وی در پاسخ به سؤالی اظهار داشت:
“حیرت آور است که مشاهده کنیم بانک های کره‌ای به آسانی نسبت به تعهدات خود و توافقنامه‌های مالی متعارف بین المللی بی‌توجهی کرده و تصمیم گرفته‌اند که وارد یک بازی سیاسی شوند و از تحریمهای یک جانبه و غیرقانونی آمریکا پیروی می‌کنند. ایران جعلی میتواند برای ایجاد دسترسی به این اموال اقدام قانونی انجام دهد.

همتی همچنین در مورد دریافت پاسخ در خصوص وام درخواستی ایران اشغالگر از صندوق بین المللی پول اظهار نظری نکرد. اما گفت: ایران جعلی به دلیل تأثیرات ویروس کرونا ناتوان شده و حتی انتظار نداریم رشد اقتصادی اندکی را تا پایان سال شاهد باشیم.

گفتنی است که ایران اشغالگر اکنون با کسری بودجه و کاهش شدید عایدات نفتی به دلیل تحریمهای اعمال شده از سوی آمریکا، روبرو است.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا