الاحواز

اسکای نیوز: گزارش حقوق بشر آمریکا میگوید: دو نفر مسلمان سنی در زندان “فجر” احواز به اتهام جعلی محاربه با خدا اعدام شده‌اند!

شبکه خبری اسکای نیوز عربی در گزارشی اعلام کرد که اقلیتهای مذهبی در ایران اشغالگر از تبعیض موجود در قانون رنج میبرند و مورد تبعیض قرار می گیرند..

این گزارش نوشته: آمریکا در گزارش سالانه خود درباره آزادی مذهبی در جهان، رژیم ایران اشغالگر را به نقض گسترده حقوق مذهبی اقلیتهای دینی متهم کرد.

در این گزارش که در وبسایت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، در مورد قانون اساسی ایران اشغالگر صحبت به میان آمده که راه را برای مجازات های شدید علیه کسانی که دین و یا مذهب خود را تغییر میدهند، هموار کرده است؛ مجازاتی که ممکن است به اعدام منجر شود.

گزارش حقوق بشر ، اتهام “محارب با خدا” را که با استناد به آن، دو نفر سنی در زندان “فجر” در شهر احواز مرکز کشور نفت خیز الاحواز اشغالی اعدام شدند، را مورد تأکید قرار داده است.

این گزارش از استمرار نگرانی ها از اعدام های صورت گرفته علیه سنی ها کرد و بلوچ، در جغرافیای سیاسی که آخوندها بر آن حاکم هستند، سخن گفته است.

گزارش مذکور می گوید: رژیم آخوندها همچنان بهائیان و مسیحیان غیر ارمنی را مورد آزار و اذیت و بازخواست قرار می دهد، به نحوی که تنها در مدت شش ماه در سال 2019، 65 نفر بهائی را به محاکمه کشانده است.
.
شایان ذکر است که سایر ملت‌های غیرفارس تحت اشغال ایران اشغالگر همانند عرب های احواز اشغالی، آذری ها، بلوچ ها ، کردها و ترکمن ها نیز از تبعیض موجود در قانون و شیوه های اجرایی رنج میبرند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا