جغرافياي ايران جعليجهان

الشرق الاوسط: اعتراضات در ایران جعلی بعد از موج جدید گرانی ها مجددا آغاز شد.

روزنامه “الشرق الاوسط” چاپ لندن شروع اعتراضات در ایران اشغالگر بعد از موج جدید گرانی ها را بازتاب داده و نوشته است: در پی موج جدید گرانی در بازار ارز و بالا رفتن بی سابقه نرخ دلار، نشانه‌های جدیدی از تجمّعات اعتراض آمیز در طهران ظاهر شده، و عده‌ای از مردم ناراضی از گرانی قیمت دلار، با تجمع در مقابل مقر بانک مرکزی، شعارهایی را علیه مسؤولان فاسد سر دادند و خواستار استعفای رئیس بانک مرکزی شدند.
ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان میدهد که عده‌ای از معترضان در اعتراض به شیوه فروش ارزهای خارجی، مقابل مقر بانک مرکزی، وسط طهران، تجمع کرده‌اند.

معترضان خواستار استعفای عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی شده که اخیرا در محافل سیاسی طهران گمانه زنی‌هایی مبنی بر تصمیم وی برای کاندید شدن برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2021 مطرح شده است.

تظاهرکنندگان پلاکاردهای اعتراضی علیه مدیریت فاسد بازار ارز بانک مرکزی، و بویژه همتی برافراشته و خواستار لغو طرحی که بانک مرکزی برای فروش ارزهای خارجی جهت کنترل قیمت‌ها در بازار به اجرا گذاشته، شدند.

برخی ناتوانی و ناکارآمدی بانک مرکزی و بخصوص مؤسسه نیما برای فروش ارز را مسئول ورشکستگی شرکتها و بیکار نمودن 40هزار نفر میدانند.
طبق اظهارات شاهدان عینی در شبکه های اجتماعی، نیروهای امنیتی ایران اشغالگر خیابانهای منتهی به بانک مرکزی را محاصره کردند.

شایان ذکر است که نرخ دلار در روزهای اخیر به 180 هزار ریال رسید که از اوت سال 2018 (مرداد ماه 1397) بی سابقه بوده است.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا