الاحوازکمیسیون زنان

بیانیه اتحادیه زنان الاحوازی در مورد قتل شهروند احوازی “فاطمه برحی”

ما زنان احوازی بعد از پیگیری مجدانه خود نسبت به جنایت هولناکی که در حق یکی از زنان شهروندان احوازی بنام “فاطمه برحی” توسط شوهر تحمیلی او که برای رهایی از ازدواج اجباری، بر علیه او صورت گرفت، اعلام میداریم که قتل این زن آزاده باعث ظهور خط مشی مبارزه جدیدی علیه این جنایت[ازدواج ننگین اجباری] به ویژه در میان زنان شجاع و افتخارآور الاحوازی که طی دهه‌های گذشته آنرا در بطن جامعه عرب الاحواز به اثبات رسانده‌اند، گردید. خصوصاً که در یک دهه گذشته، همین زنان بوده‌اند که تلاش‌های آنها در نفی هرگونه تبعیض طبقاتی و نژاد پرستی تحمیلی علیه زن الاحوازی را بنحو چشمگیری به منصهٔ ظهور نشاندند. او در کنار برادر احوازی خود در مبارزه ملی برای آزادسازی الاحواز و آزادی ملت عرب آن و تحقق یک زندگی آزادانه و شرافتمندانه ایستاده است.

ای زنان غیور و آزاده الاحواز!
آداب و رسوم عقب مانده و تولیدی اشغالگران ایرانی که برخی از فریب خوردگان با وسواسی مقدس مآبانه آنرا با برچسب غیرت و حمایت از زن، قصد دارند بر شما زنان شریف تحمیل کنند، و او را همچون سجادهٔ نماز ریاکارانه شان، مُلک خویش می‌پندارند، شرف هیچ انسانی اجازه نمیدهد بدون آن که انگشت خود را در چهره کریه اشغالگر فارسی که وطنش را غصب کرده، چندین دهه عزت او را پایمال کرده و ثروت‌های سرزمینش را به غارت برده و او را برای لقمه‌ای نان بحال خود رها می‌سازد، فرو سازد، و از اینگونه اعمال حیوانی آنها خشنود شود. اما به لطف آگاهی و بیداری روزافزون زن شریف الاحوازی آن رسومات حیوانی اشغالگران فارسی بر ضد شما زنان دیگر منسوخ شده‌اند و آنچه که “فاطمه” نسبت به این ازدواج اجباری انجام داد، چیزی نبود جز پیامی که باید همگی آنرا بشنوند که زن الاحوازی دیگر هرگز این سم‌هایی را که همیشه به خورد او می‌دادند و می‌نوشید، دیگر برایش کاربردی نخواهند داشت و همه قوانین بشری و بین‌المللی “ازدواج ننگین اجباری” را مردود می‌شمارند. همانا اقشار عظیمی از ملت عرب ما بویژه جوانان شریف جامعه عربی ما علیه همه اَشکال ظلم، تبعیض و ستم ایرانیان اشغالگر قیام کرده‌اند و او این سنتهای منسوخ حیوانی را با قدرت رد میکند.


زنان و دختران شریف احوازی!

اتحادیه زنان الاحوازیه در شرایطی است که این جنایات فجیع را محکوم میکند. از زنان الاحواز میخواهیم که با تمسک به حقوق انسانیشان و مبارزه و فداکاری برای تحقق برابری حقوق، وظایف و عدالت اجتماعی خود پایبند بوده و در راه آنها تلاش کنند. هرگونه توجیه و برنانه إعمال شده از سوی حکومت ننگین اشغالگران ایرانی که با هدف محروم سازی زنان از حقوق الهی خود بکار می‌برند و قرار دادن آنها بعنوان “شهروندان درجه دو” شدیدا آنرا رد کنند. زنان باید در مقابل چرندیات شهوت آلودهٔ ساخته ایرانی اشغالگر، آموزش دیده و در برابر آنها قد علم کنند. چرندیاتی همچون آداب و رسوم ارتجاعی و فرسوده قرون وسطایی و همچنین تفسیرهای نادرست و غیرواقعی از دین، ​​که اشغالگران از آنها بعنوان حربه‌ای برای جرم بستن به زنانی که در جوامعی که از حاکمیت ارتجاعی سنتی غلط و سیاستهای اشغالگری و بدعت‌گذاریهای حیوانی در آداب و رسوم دینی بهره میبرند، و این زنان از آن بدعت‌های حیوانی در رنج و مشقت جانکاه هستند.
بدعت‌های آخوندی فارسی کثیفی که دارای یک ظاهر مقدس مآب هستند اما هیچ گونه ارتباطی با اصل و فروع دین و تعالیم الهی ندارند.

مبارزان عزیز احوازی!
شما که در برابر اشغالگر ایرانی ایستاده‌اید تا الاحواز، آزاد و مستقل به آغوش ملتش بازگردد!
اتحاد زنان الاحوازی از همه شما غیرتمندان میخواهد که چنین جنایاتی را که در حق خواهران شما صورت می‌گیرند محکوم کرده و در برابر آن سکوت نکنید. کاملاً آگاه هستید که بیرون انداختن اشغالگران ایرانی بدون مشارکت شیرزن انقلابی الاحوازی برای آزادی و کرامت انسانی‌اش و احیای خانه و میهن به غارت رفته‌اش، هرگز میسر نمیشود. و اگر شخصی برای به بند کشیدن عقل و اندیشه زنان قدم بردارد، و نسبت به تلاش‌های آنها برای مبارزه با اهداف کثیف شخصی و خاص اشغالگران سهل انگاری نماید، و یا نسبت به إعمال خشونت، تحقیر و تبعیض در برابر آنها چشم‌پوشی کند، و یا حقوق انسانی آنها را به عنوان شهروند درجه یک به رسمیت نشناسد، امکان مشارکت زنان دوشادوش شما مردان غیور الاحوازی میسر نخواهد شد.

پاینده و پیروز باد مبارزات زن الاحوازی برای تحقق آزادی، برابری و عدالت اجتماعی و اخراج اشغالگران

اتحادیه زنان الاحواز
6/20/2020

مترجم: فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا