جغرافياي ايران جعليجهان

رویترز/ در گوشه‌ای از بیابان اطراف جاجَرم، در استان خراسان شمالی، واحدی مخفی قرار دارد و کاربرد این واحد، تولید پودر آلومینیوم برای تولید سوخت جامد موشک‌ها است.

خبرگزاری رویترز طی گزارشی با استناد به گفته‌های یک مقام سابق رژیم اشغالگر ایران و اسنادی که به دست آورده، گزارش داده است در گوشه‌ای از بیابان اطراف جاجَرم، در استان خراسان شمالی، واحدی مخفی قرار دارد که در کنترل سپاه پاسداران رژیم اشغالگر ایران است و کاربرد این واحد، تولید پودر آلومینیوم برای تولید سوخت جامد موشک‌ها است.

این گزارش می‌نویسد که این واحد مخفی در کنار یک کارخانه آلومنیوم و در نزدیکی یک معدن «بوکسیت» (سنگ رسوبی حاوی آلومینیوم) است؛ کارخانه‌ای که مقامات رژیم اشغالگر ایران از آن به عنوان یکی از واحدهای کلیدی تولید فلز در کشور یاد کرده‌اند.

امیر مقدم مسئول سابق روابط عمومی و رابط پارلمانی معاونت اجرائی ریاست رژیم اشغالگر ایران در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸، به رویترز گفته است دو بار از این تأسیسات ویژه و مخفی دیدار کرده و برای آخرین بار در سال ۲۰۱۸ که از آن دیدار کرده بود، هنوز تولید پودر آلومینیوم برای تولید سوخت موشک ادامه داشت.
۲۵ ژوئن ۲۰۲۰

امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://WWW.ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا