الاحواز

اعتراض کارگران فضای سبز در احواز پایتخت

کارگران اخراج شده فضای سبز در منطقه 8 شهرداری پایتخت الاحواز امروز پنجشنبه دوم تیرماه، در مقابل ساختمان فرماندار نظامی در شمال الاحواز اشغالی راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

طبق گفته‌های یکی از کارگران، این اعتراضات به دلیل شرایط وخیم معیشتی و آشفتگی در امور اداری شهرداری این شهر از جمله چهار ماه حقوق معوقه در و عدم پرداخت آن، حق بیمه و مزایای دیگر صورت گرفته است.
علاوه بر شرایط فوق الذکر و عدم پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی کلیه کارمندان از جمله کارگران شهرداری با تأخیر چند ماهه با توجه به کار و تلاش فراوان کارگران بدون پرداخت هیچ دستمزدی، باعث اعتراضات مستمر کارگران شده است. زیرا مشکلات اقتصادی بر ثبات و موجودیت خانواده و سلامت کارگران و خانوادههای آنها تأثیر منفی داشته است. تغذیه نامناسب و عدم امکان مراجعه به پزشکان در هنگام بروز بیماری به یک مشکل حاد در این بحران همه گیری کرونا، برای اقشار کم درآمد همچون کارگران تبدیل شده است.

این شیوه برخورد رژیم اشغالگر ایران با الاحوازیها برای به حاشیه راندن آنان و تبعیض نژادی گسترده‌ آن است.

الأحواز العربیه اشغالی همه روزه شاهد این اقدامات فاشیستی و ظالمانه از سوی مقامات و نیروهای امنیتی ایران اشغالگر برای به حاشیه کشاندن عرب‌های الاحواز با اجرای سیاست تبعیض نژادی است بهمین دلیل الاحواز اشغالی اینروزها شاهد اعتراضات، اعتصابات و تظاهرات بیشتری شده است.

مترجم: فواد فرج پور

سازمان ملی دفاع از حقوق زحمتکشان الاحواز

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا