جغرافياي ايران جعليجهان

انفجار نطنز و وحشت رژیم ایران از رویارویی مستقیم

صبح روز پنج شنبه سوم ژوئیه 2020 انفجار نیروگاه هسته‌ای غنی سازی اورانیوم نطنز در اصفهان، ستونهای رژیم اشغالگر ایران را لرزاند.

در سایه ابهام در مورد علت انفجار در مهمترین نیروگاه هسته‌ای در جغرافیای سیاسی ایران، در صورت اینکه این نیروگاه مورد هدفگیری و حمله هوایی قرار گرفته باشد، ترس رژیم از رویارویی مستقیم را بیش از پیش آشکارتر میسازد.

با توجه به اظهارات متناقض مقامات اشغالگر ایران، یک گروه مخالف به نام “ببرهای ملت” این انفجار را بر عهده گرفت و فعالان و تحلیلگران تأیید کردند که بعید نیست که علت انفجار در نیروگاه، یک حمله هوایی باشد و آگاهی رژیم از این موضوع و هراس آن از رویارویی با توجه به فروپاشی شدید اقتصادی و فساد در دستگاه رژیم بسیار نمایان است.

در یک خبر مرتبط، ناظران تأیید کردند که سپاه با ترس از رویارویی مستقیم، سناریوی جدیدی را براه انداخته است و آن ایجاد یک گروه مخالف و معرفی آنها بعنوان عاملان انفجار مذکور و دست داشتن در ارسال خبر و ایمیل‌های مختلف به خبرگزاریهای جهانی، است. تا بدین ترتیب ضعف و ناتوانی رژیم اشغالگر در رویارویی مستقیم و ضعف و شکنندگی سرویسهای امنیتی و رهگیری و دفاع هوایی را بپوشانند.

بخشی که انفجار در آن رخ داد، بخشی است که سانتریفیوژهای جدید برای غنی سازی اورانیوم در آن نصب شده‌اند. همچنین این نیروگاه یکی از مهمترین نیروگاههای هسته‌ای ایران اشغالگر است.

تحلیلگران تأیید میكنند كه جهان به رژیم‌های تروریستی مانند ایران با توجه به تهدیدها و فعالیت‌های تروریستی آن بر ضد منطقه خاورمیانه و جهان، هرگز اجازه نمیدهد كه از سلاح هسته‌ای برخودار شود و امنیت و صلح منطقه و جهان را برهم زند.

مترجم: فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
3 ژوئیه 2020

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا