دیدگاه‌ها

سید علی خامنه‌ای جنایتکار، دسترسی به حسابهایش را غیرقانونی کرد

دفاتر و حسابهای مالی این کارتل بزرگ فاسد اقتصادی و سایر مؤسسات تحت سلطه «ولی‌فقیه» یا «بیت الفساد رهبری» حتی از دسترس مجلس ارتجاع و دولت و سایر نهادها خارج است. در سال 2008 مجلس ارتجاع با اشاره خود سیدعلی خامنه‌ای قانونی را از تصویب گذراند که دفاتر نهادهای خاص «رهبری» از دسترس خارج باشد. بیش از 500 کارمند که اغلب از مأموران امنیتی و مخفی رژیم غیرقانونی ایران اشغالگر هستند کارمندان و مدیران هولدینگهای زیر مجموعه ‌این ستاد هستند.

سید علی خامنه‌ای آستان قدس رضوی یکی از بزرگتری کارتلهای خاورمیانه را به انحصار خود درآورد.
اموال و داراییهای آستان قدس به‌دلیل گستردگی و پراکندگی آن قابل قیمت‌گذاری نیست و پس از انقلاب ضدسلطنتی تاکنون هیچ‌گونه صورت برداری از دارایی این بنیاد اعلام نشده است. روزنامه الشرق‌الاوسط چاپ لندن آستان قدس رضوی را دومین بنیاد مالی ایران اشغالگر بعد از شرکت ملی نفت(نفت به غارت رفته الاحواز اشغالی) معرفی کرد.

معادن‌، کارخانه‌های نساجی، کارخانه‌ اتوبوس‌ سازی، کارخانه‌ داروسازی، شرکت‌ مهندسی، نانوایی، کارخانه‌ تصفیه‌ شکر، مزارع‌ پرورش‌ گاو شیرده، مزارع‌ پرورش‌ شتر، باغ‌ها و املاک گسترده کشاورزی در لیست دارایی‌های این‌ امپراتوری غارتگر مالی هستند.

آستان قدس رضوی، مالک‌ حدود یک‌ سوم‌ زمینهای مشهد‌ دومین‌ شهر بزرگ‌ ایران‌ اشغالگر و همچنین‌ مالک‌ اراضی بزرگ‌ در دیگر شهرها است‌. مدیر بخش‌ توسعه‌ برون‌ مرزی استان‌ تخمین‌ می‌زند این‌ نهاد مالک‌ یک‌ سوم‌ کل‌ زمین‌ های خصوصی در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران است.‌ هتلهای بزرگ‌ مشهد و بسیاری از کارخانه‌ها و مزارع‌ به‌ این‌ بنیاد مالیات‌ می‌پردازند‌ منطقه‌ تجارت‌ آزاد در امتداد مرزهای جغرافیای سیاسی ایران با ترکمنستان‌ بر روی زمینهای آستان‌ قدس‌ قرار دارد.

سرمایه آستان قدس، اهرم دست سید علی خامنه‌ای است تا در کشورهای دیگر زمینه‌های نفوذ برای صدور بنیادگرایی شیعی را مهیا کند. پروژه‌ هایی چون‌ لوله‌ کشی آب‌ در لبنان‌ و ساخت‌ پل‌ بین‌ عراق‌ و سوریه‌ از جمله این پروژه‌هاست که با سرمایه این مؤسسه اجرا شده است.

به‌نوشته روزنامه‌ حکومتی سرمایه، میزان‌ سرمایه‌ گذاری تجاری این‌ بنیاد حدود هفت‌ و یک‌ دهم‌ درصد از تولید ناخالص‌ ملی است‌ که‌ طبق‌ برآورد صندوق‌ بین‌ المللی پول‌ در آخرین‌ سال‌ مالی آن حدود 188 میلیارد دلار بوده‌ است.

غیر از هتلها، کارخانه‌ها، مزارع، معادن، مدارس، دانشگاهها، بیمارستانها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها، داروخانه‌ها، حسینیه‌ها و شهرکها باید به سازمانهای اقتصادی متعددی که وابسته به اوقاف رضوی هستند هم اشاره کنیم و برای اینکه با ابعاد چپاول نجومی سیدعلی خامنه‌ای بیشتر آشنا شویم ضروری است با بخشی از فعالیتهای یکی از این سازمانهای اقتصادی وابسته به آستان قدس رضوی آشنا شویم.

سازمان اقتصادی قدس
سید علی خامنه‌ای با ایجاد «سازمان اقتصادی قدس»، در سراسر جغرافیای سیاسی ایران سرمایه‌گذاریهای گسترده انجام داد. این سازمان 4 زیر مجموعه اصلی دارد. بخش کشاورزی یکی از آنها است که شامل سازمانها و مؤسسات زیر می‌شود.

سازمان کشت و صنعت مزرعه نمونه
سازمان کشت و دام کنه بیست
سازمان کشت و صنعت اسفراین
سازمان کشت و صنعت سرخس
سازمان موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان
سازمان موقوفات و کشاورزی چناران
مؤسسه موقوفات و کشاورزی سمنان
سازمان باغات آستان قدس رضوی
شرکت احیا مراتع قدسیران
سازمان موقوفات ملک، شامل زمینهای کشاورزی جلگه چناران، باغ ملک، گردشگاه بزرگ وکیل آباد و کلیه موقفات حاج حسین ملک
کارخانه‌های کمپوت سازی خوشاب خراسان و مواد غذایی رضوی
سازمان موقوفات یزد و کرمان
سازمان کشت و صنعت انابت
مجتمع کشاورزی امام رضا در راور
شرکت کشاورزی رضوی
کارخانه‌های قند در چناران، آبکوه، طرق و فریمان

این یک چهارم سازمان اقتصاد قدس بود که هر کدام از زیر مجموعه‌هایش یک نهاد بزرگ چپاول هستند. مثلاً کشت و صنعت مزرعه نمونه حدود 7000 هکتار زمین دارد که شامل سه بخش زراعت، باغبانی و دامپروری است. برخی اقتصاددانان ثروت و سرمایه آستان قدس را قبل از شروع دهه 1390 بیش از 15میلیارد دلار تخمین می‌زدند.

سید علی خامنه‌ای با انتصاب آخوند “واعظ طبسی” از نزدیکانش، به تولیت آستان قدس رضوی، عملاً راه هرگونه حسابرسی و اطلاع‌رسانی را بسته است. فهرست دارایی‌های متعلق به آستان قدس رضوی در پرده ابهام است. نذورات نجومی مردم، تقدیمی به حرم امام رضا از پول نقد تا طلا و جواهر، از دیگر مواردی است که رژیم ولایت‌فقیه غارتگر تا به‌حال اسمی از چگونگی میزان و نحوه هزینه آن نبرده‌اند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا