جغرافياي ايران جعليجهاندیدگاه‌ها

سرتیپ حسین همدانی تروريست کیست

سرتیپ همدانی، معروف به ابووهب، اولین فرمانده نیروهای نظامی اشغالگر ایران در جنگ 9 ساله سوریه است. او که سابقه فرماندهی لشکر انصارالحسین همدان را داشت، در سال 1390 به دعوت قاسم سلیمانی فرمانده تروریست نیروی قدس به سوریه رفت و تا سال 1393 فرماندهی نیروهای نظامی سپاه تروریستی پاسداران در سوریه را بر عهده داشت.

حسین همدانی مؤسس نیروهای شبه‌نظامی طرفدار حکومت بشار اسد در سال 1391 است که بر اساس الگوی “بسیج” در جغرافیای سیاسی ایران تشکیل شده‌اند. او در این باره گفته است: “هنگامی که به سوریه رفتم، مخالفان اسد تا دروازه‌های دمشق و نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری رسیده بودند و احتمال می‌رفت اسد از دمشق فرار و حکومت او سقوط کند.”

سرتیپ تروریست همدانی که در اعتراضات ضد حکومتی سال 88 فرماندهی سپاه تهران را بر عهده داشت و بنا بر اظهارات خودش، 4 الی 5 هزار نفر از اوباش تهران را در چارچوب سه گردان برای سرکوب تظاهرکنندگان مخالف حکومت سازماندهی و تجهیز کرده بود، به محض رسیدن به سوریه در عمل بعنوان معاون قاسم سلیمانی تروریست در کل سوریه ظاهر شد.

او به گفته فرماندهان جنایتکار سپاه 50 هزار شبه‌نظامی تروریست طرفدار بشار اسد را مسلح و راهی میدان‌های نبرد کرد؛ شبه‌نظامیانی که از طرف سپاه و حکومت سوریه دفاع وطنی نامیده شدند، اما مخالفان آنرا در یک عنوان گذاری عمومی “شبیحه” نامیده‌اند و مسئول کشتار غیرنظامیان می‌دانند.

حسین همدانی عالی‌رتبه‌ترین فرمانده جنایتکار سپاه پاسداران است که در جنگ 9 ساله سوریه به هلاکت رسیده است. او در سال 1394 در جریان نبرد حلب و هنگامی که دیگر فرمانده نیروهای جنایتکار ایرانی در سوریه نبود به هلاکت رسید.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا