جغرافياي ايران جعليجهاندیدگاه‌ها

پورتال خبری اتریش: رژیم ایران بار دیگر چهره مخالف را به اعدام محکوم کرد

روح‌الله زم در دادگاه به جرم “افساد فی‌الارض” به اعدام محکوم شده و حکم او هم تأیید شده است. زم کانال آمد نیوز را در سرویس پیام رسان تلگرام اداره میکرد که از تحولات در ایران خبر میداد و در پایان سال 2017 قطع شد.

آمد نیوز یک میلیون دنبال کننده داشت و از آنها خواسته بود تا هرگونه اطلاعات و افشاگری را که در مورد رژیم ایران در جریان است از جمله روابط نامشروع مقامات عالی رتبه رژیم را به اشتراک بگذارند. هنگامی که اعتراضات خیابانی در ایران در 28دسامبر 2017افزایش یافت آمد نیوز عکس ها و فیلم هایی از آنها را پخش کرد.

در اکتبر سال 2019، ایران از دستگیری زم خبر داد. ظاهراً وی در خارج (از کشور) ربوده شده بود – احتمالاً در بغداد ، جایی که از فرانسه به آن سفر کرده بود. از جزئیات چگونگی ربوده شدن زم و انتقال به ایران اطلاعی در دست نیست.

روح الله زم را در تلویزیون جلوی دوربین آوردند. جایی که او به سبک یک دادگاه نمایشی استالینیستی در سکوت و خاموشی از اینکه به رژیم پشت کرده ابراز پشیمانی کرد. این اعترافات اجباری بخشی از کارنامه رژیم ایران و دیگر دیکتاتورهای خاورمیانه است.

حذف، وادار به سکوت کردن مخالفان
رژیم ایران بارها و بارها سعی در ساکت کردن مخالفان رژیم در خارج از کشور را کرده است. در نوامبر 2019 ، مسعود مولوی توسط مأموران اطلاعاتی ایران در ترکیه تیرباران شد. مولوی یک کانال تلگرامی به نام Black Box را اداره می‌کرد که مشابه آمد نیوز بود و همچنین اطلاعاتی – افشاگری – درباره اعضای رژیم ایران پخش می کرد.

در آوریل سال 2017 ، سعید کریمیان، رئیس جم تی‌وی، مدیر تلویزیون ماهواره‌ای در خارج از کشور در ترکیه به قتل رسید.

اعضای مخالف در دهه های اخیر در آلمان و اتریش به قتل رسیده اند. “قتل کردها در وین ” سال 1989 و اقدام به ترور میکونوس سال 1992 به طور گسترده شناخته شده است.

در ژانویه سال 2018 نیز مشخص شد که رژیم ایران بیش از یک سال پیگیر سیاستمدار آلمانی SPD عضو بوندستاگ، راینهلد رُبه بوده است. او از سال 2010 تا 2015 رئیس انجمن آلمان و اسرائیل بود. او حدس میزند که ایران برنامه داشته که او را ربوده یا به قتل برساند.

سکوت غرب

کشتن (یا آدم ربایی و سپس قتل) مخالفان رژیم ایران در داخل و خارج از کشور در سیاست ایران از زمان تصرف خمینی از 40 سال پیش ثابت و پایدار بوده است. این هرگز روابط خوب با کشورهای اروپای غربی را خراب نکرده است. اگر رژیم ایران روح الله زم را بکشد باز هم هیچ چیز برای کشورهای اروپایی تغییری نخواهد کرد.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا