جهان

نخست وزیر عراق شلیک به معترضان را ممنوع اعلام کرد

تصمیم دولت عراق باعث نگرانی رژیم ایران اشغالگر شد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه 28 ژوئیه استفاده از گلوله جنگی برای مقابله با مردم معترض در این کشور را ممنوع کرد و از نیروهای امنیتی خواست در رویارویی با تظاهرات مردم در بغداد از شلیک به سوی آنها خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق سخنگوی نخست‌وزیر عراق گفت که الکاظمی از نیروهای امنیتی خواسته از شلیک گلوله جنگی به سوی مردم معترض خودداری کنند.

الکاظمی همچنین تاکید کرد که نیروها و نهادهای امنیتی ملزم هستند مردم معترض را در مقابل خطر مورد هدف قرار گرفتن از سوی طرف‌هایی که ( گروههای وابسته به رژیم ایران) قصد گل‌آلود کردن فضای سیاسی را دارند، حمایت کنند.

نخست‌وزیر عراق گفت که دولت این کشور در حال اتخاذ تصمیماتی است که مطالبات ملت عراق را محقق می‌کند.

مردم معترض از روز سه‌شنبه مسیرهای اصلی در دو منطقه الرفاعی و النصر در شهر الناصریه را در اعتراض به قطعی مکرر برق، بستند.

در اعتراضات سال پیش مردم عراق سازمان عفو بین‌الملل در یکی از گزارش‌هایش فاش کرد که گلوله‌های کشنده ساخت رژیم ایران علیه مردم معترض عراق استفاده شده و مقامات عراقی این گلوله‌های ساخت ایران اشغالگر را نه برای متفرق ساختن معترضان، بلکه برای کشتن آنها به کار گرفته‌اند و بخش اعظم این گلوله‌های کشنده از نوع M651 و M713 ساخت سازمان صنایع دفاع ایران اشغالگر است.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا