جغرافياي ايران جعليجهان

آمریکا: جهان بداند اجازه دادن به رژیم ایران برای خرید و فروش سلاح «خیلی خیلی خطرناک» است!

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز یکشنبه 12 مرداد ماه با اشاره به توافق همکاری‌های اقتصادی و امنیتی میان ایران اشغالگر و چین هشدار داد ورود چین به ایران(جعلی) خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند.

وی در مصاحبه با فاکس نیوز و در پاسخ به این پرسش که توافق 400 میلیارد دلاری تهران و پکن، که مراحل آخر خود را طی می‌کند، چه تاثیری بر منطقه خواهد گذاشت، این اظهارات را مطرح کرد.

وزیر خارجه پرزیدنت ترامپ گفت: «جای تعجب نیست که رژیم‌هایی که در داخل برای آزادی احترامی قائل نیستند و در خارج به مشکلات امنیت ملی دامن می‌زنند، دست به دست یکدیگر دهند.»
وی افزود: «ما مطمئن خواهیم شد که تمامی امکاناتمان را به کار می‌بندیم تا همه تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی داریم، بر حزب کمونیست چین و شرکت‌های دولتی چین نیز اعمال شوند.»
آقای پمپئو هشدار داد: «ورود چین به(جغرافیای سیاسی) ایران خاورمیانه را بی‌ثبات خواهد کرد. اسرائیل را به خطر خواهد انداخت. عربستان سعودی و امارات را هم همین‌طور. جمهوری اسلامی همچنان بزرگترین حامی حکومتی تروریسم در جهان است و دسترسی‌اش به سامانه‌های تسلیحاتی و برقرار شدن جریان بازرگانی و مالی از سوی حزب کمونیست چین، تنها به خطرات در آن منطقه خواهد افزود.»

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به انقضای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه رژیم ایران در ماه اکتبر گفت: «عدم تمدید این تحریم‌ها به روسیه و چین اجازه می‌دهد که سامانه‌های تسلیحاتی به ایران(اشغالگر) بفروشند و بعد می‌گذارند آن سامانه‌های تسلیحاتی و سلاح‌های دیگر را در سراسر دنیا بفروشد.»

مایک پمپئو تاکید کرد که ایالات متحده از سال 2018 در تلاش است که مانع لغو این تحریم‌های تسلیحاتی بین المللی شود و «ظرف چند روز آینده قطعنامه‌های را با این هدف به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهیم کرد.» وی ابراز امیدواری کرد که کل جهان بتواند این را درک کند که «اجازه دادن به ایران اشغالگر برای خرید و فروش سلاح، خیلی خیلی خطرناک است.»

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا