الاحواز

اعتصاب کارگران در پالایشگاههای عبادان، معشور، جزیره جسم، القابندیه، لامرد و بوشهرین

از روز شنبه 11مرداد 99 تا به امروز یکشنبه، کارگران و کارکنان در پالایشگاههای عبادان و بندر معشور و پالایشگاه نفت سنگین جزيرة جسم در خلیج العربي الاحواز اشغالی و پالایشگاه پتروشیمی پارسیان در لامرد فارس و فاز 22 و 24 القابندیه در بوشهرین، در اعتراض به شرایط سخت کار، فقدان حداقل امکانات ایمنی و رفاهی و پرداخت نشدن چندین ماه حقوق و مزایا دست از کار کشیده و شجاعانه اعلام اعتصاب کردند.

در یک اطلاعیه از کارگران، خیانتکاران اعتصاب شکن را لعنت کرده و تصریح شده است که اسامی آنها در دور بعدی مبارزه کارگران منتشر خواهد شد.

روز چهارشنبه 8مرداد نیز کارگران و کارکنان میدان نفتی خفاجیه، در اعتراض به پایین بودن دستمزدها دست از کار کشیدند. این اعتصاب پس از آن صورت گرفت که مدیر نژادپرست و مزدور اجرایی میدان نفتی خفاجیه بخشی از کارکنان و کارگران را به اخراج تهدید کرد.
اعتصابگران پالایشگاههای مذکور و کارگران ستمدیده برای اعادهٔ حقوق به تاراج رفته خود توسط رژیم ضدکارگری ایران اشغالگر بپا خاسته‌اند.

رژیم با قراردادهای ظالمانه تسمه از گُرده زحمتکشان و کارگران می‌کشد و حقوق ناچیز آنها را هم پرداخت نمی‌کند. سرمایه‌های الاحواز اشغالی را در پروژه‌های اتمی و موشکی و تروریسم هدر می‌دهد یا چپاول می‌کند و روانه حساب‌های بانکی عوامل خود و خانواده‌های آنها در بانک‌های خارجی می‌کند.

حمایت عمومی از اعتراضات و اعتصابات کارگران برای اعادهٔ حقوق پایمال شده آنان و سرنگونی کامل رژیم ایران اشغالگر تا بازپس گیری سرزمین مادری و ثروت‌های متعلق به صاحبان اصلی آن از چنگ اشغالگران فارس ضرورت و تکلیف شرعی و الهی و حق قانونی در قوانین بین‌المللی است.
کسانیکه خود را از این جریان مبارزه بر ضد اشغالگران به کناری می‌کشند و فقط نظاره‌گر اوضاع هستند، در اصل دست جنایتکاران اشغالگر را در چپاول و قتل و غارت ملت این سرزمین باز گذاشته‌اند و بنابراین خود نیز همدست این جنایتکارانند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا