دیدگاه‌هاملل تحت ستم

کشتار سیستماتیک در ایران اشغالگر

ملت کُرد، مردمی که به دلیل فقر مجبورند در سخت‌ترین شرایط کالایی را حمل کنند و مزد ناچیزی برای لقمه‌ای نان بگیرند، از نظر حکومت ایران اشغالگر مجرمینی هستند که سزای عمل‌شان مرگ است!.
کولبران که اینروزها به سیبل‌های هدف نیروهای مرزی و سپاه تروریستی پاسداران تبدیل شده‌اند، تنها کمتر از دوصدم درصد از حجم قاچاق در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران جعلی را انجام می‌دهند. البته اگر بتوان نام آنرا قاچاق گذاشت.

%99.98 بقیه قاچاق را برادران مؤمن و عالی‌رتبه سپاه خامنه‌ای جلاد بوسیله بندرگاهها و پایانه های مرزی(مرزهای تحت اشغال ایران) و دیگر ورودیهای مخفی گمرکی تحت اختیار سپاه انجام می‌شود.
در 5 سال اخیر در مجموع 368 نفر کولبر کشته شده و 595 نفر دیگر مجروح شده‌اند[منبع: IRANHUMANRIGHTS].
علت کشته و مجروح شدن 77درصد از کولبران بیگناه شلیک مستقیم عناصر آدمکش رژیم ایران اشغالگر که نام نیروهای مرزی را یدک می‌کشند، بوده است.
12 کولبر فقیر بیگناه تنها در سال 2019 بر اثر انفجار مین‌های نیروهای ترور و امنیت ایران اشغالگر کشته، مجروح و یا برای همیشه معلول شده‌اند.

“احمد شهید” گزارشگر پیشین حقوق بشر ایران در گزارش خود این رویه را “کشتار سیستماتیک کولبران کُرد” خوانده بود. هشتگ اعتراضی #کولبرنکشید ترند اول در فضای مجازی شده است و همزمان طوفان هشتگ #سوختبرنکشید نیز براه افتاده است.
حکومت اشغالگر ایران، ملت‌های بلوچ، کُرد، و عرب الاحوازی را به محرومترین و فقیرترین ملت‌های غیرفارس تحت اشغال خود بدل کرده است. بویژه ملت عرب الاحواز اشغالی که بر روی ثروت‌های هنگفت نفت و گاز که همه روزه بوسیله فارسها غارت و چپاول میشود، روزگار خویش را به سختی و مشتقتی طاقت فرسا می‌گذرانند. حکومت تحمیلی و غیرقانونی اشغالگران فارس آنها را مجبور به بازی با جانشان برای لقمه‌ای نان می‌کند و خودش آنان را میکشد؛ یا در زندان‌ها یا در بیرون از زندان‌ها.

وجه مشترک ملت‌های عرب، بلوچ، و کُرد برای تحمل اینهمه رنج و مصیبت و ظلم بی حد و حصر ایرانیان اشغالگر نفرت انگیز بر علیه شان چیست؟!

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا