دیدگاه‌ها

انفجار سیاسی در لبنان

2750 تن نیترات آمونیوم به مدت شش سال در بندر بیروت و درست در وسط منطقه تجاری، مسکونی و بدون تمهیدات ایمنی توسط حزب‌الله تروریستی لبنان نگه داشته شد تا به کمک سپر انسانی از حمله اسرائیل در امان باشد، اما نهایتا موجب انفجار و فاجعه‌ای عظیم گشت.

بنا بر گزارش‌ها، این محموله در قالب یک سناریوی پوششی سپاه تروریستی پاسداران، از یک کشتی که در سال 2013میلادی در بندر بیروت پهلو گرفت، تخلیه و سپس در یکی از انبارهای اسکله ذخیره شد، این تمام ماجرا نبود.

نیترات آمونیوم که در صنعت کشاورزی به عنوان یک کود نیتروژنی استفاده می شود، عنصری کلیدی در ساخت ماده “آنفو” است، که در برخی از انواع انفجارها بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
کودهای شیمیایی به دلیل قیمت کم و در دسترس بودنشان در ساخت بمب استفاده میشوند. اما، برای انفجار نیاز به فعال کننده و سوخت نیز دارند و شرایط خاصی باید اتفاق بیفتد که این ماده پایدار بدون کاتالیزور خارجی خودبخود منفجر شود!

“دانیلو کوبی” کارشناس ایتالیایی مشهور در زمینه مواد منفجره در گفتگویی که با روزنامه “کورییری دیلا سیرا” ایتالیا انجام داده گفت: معتقدم که مهمات جنگی در لحظه وقوع انفجار در انبار وجود داشت و گواه این مدعا ابر نارنجی است.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت، من از رئیس جمهور فرانسه می‌خواهم عکس‌های هوایی دقیقی در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم تشخیص دهیم که آیا در این انفجار دخالتی وجود داشته است یا خیر.

اما سناریوی انفجار مهیبی که در لبنان رخ داد، از مدتها پیش توسط حسن نصرالله خائن در ویدیویی مطرح شده بود!
در آن ویدیو، حسن نصرالله میگوید، بمب اتمی که در فکر اوست موشک‌های حزب الله هستند که بشکه‌های محتوی آمونیوم انبار شده در بندر حیفای اسرائیل را هدف قرار می دهند و در صورتیکه این موشک‌ها به این بشکه‌ها در منطقه مسکونی 800 هزار نفری اصابت کنند، دهها هزار نفر کشته خواهند شد!!

در ده‌های اخیر گروه‌های تروریستی بارها با استفاده از بمب‌های کود شیمیایی حملاتی را ترتیب داده‌اند. از جمله معروفترين آن‌ها میتوان به انفجار “اوکلاهاما سیتی”در سال 1995 اشاره کرد که منجر به مرگ 168 تن شد، انفجار تروریستی منچستر با 200 زخمی و انفجار خودروی بمب گذاری شده در لندن نیز از جمله انفجارهای مبتنی بر بمب‌های کود شیمیایی بود.

پس از انفجار بیروت، لبنانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خواستار استعفای میشل عون رئیس جمهوری لبنان و سقوط دولت شدند و در همین راستا هشتگ #استقيلوا (استعفا دهید) در طی چند ساعت ترند جهان شد.

اما نهایتا مردم خشمگین لبنان به خیابان‌ها ریختند و پرسیدند، چرا باید حزب الله این حجم از مواد منفجره را در داخل شهر نگهداری کند؟ آنها در اقدامی نمادین حسن نصرالله کثیف را بر دار کردند و ایران اشغالگر را عامل اصلی تمامی بحران‌های لبنان معرفی کردند.

از سویی، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه همراه کمک‌های این کشور وارد بیروت شد و از محل انفجار دیدار کرد، خبرگزاری مستقل لبنان لحظاتی پس از ورود مکرون به بیروت این اقدام را شجاعانه خواند و نوشت عجیب است! هیچ خبری از مسئولین(تروریست) ایرانی و حزب الله در میان مردم لبنان نیست!

‏مکرون بلافاصله پس از بازدید از ویرانه‌های انفجار بيروت و مشاهده شعارهای ضد رژیم مردم و‌ شعار ارجو، ارجو (تقاضای بازگشت فرانسه به مدیریت سیاسی لبنان) اعلام‌ کرد: خودم مسئولیت اصلاحات سیاسی در لبنان را بر عهده می گیرم!

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با تعیین ضرب الأجل به مقامات لبنانی برای اصلاحات سیاسی، اعلام کرد که اگر تا ماه سپتامبر اصلاحات انجام نشود خود مسئولیت این اصلاحات را برعهده خواهد گرفت.

مکرون به لبنانی‌ها وعده داد، سلطنت مفسدان در لبنان به پایان رسیده و این انفجار شروع یک دوره جدید اصلاحات، تغییر نظام و پایان دادن به فلاکت لبنان است.
همزمان با حضور رئیس جمهوری فرانسه در بیروت، جمعیتی از شهروندان بیروت با پرچمهایی در دست که ترکیبی از پرچم لبنان و فرانسه بود شعارهایی تند علیه خامنه‌ای رهبر تروریست و فرقه گرای رژیم جمهوری اسلامی سر دادند، معترضین در برابر مکرون شعار دادند “خامنه‌ای گمشو از لبنان” !

پس از خروج‌ مکرون از لبنان مردم معترض که خشمگین تر از آنی هستند که به خانه بازگردند، اعلام کردند: تا تحقق سقوط رژیم کنونی لبنان به خانه‌هایمان باز نمی‌گردیم!
مردم خشمگین لبنان ماکت حسن نصرالله را بر دار کردند، اما واقعیت این است که آن که بر دار شد، عمق استراتژیک رژیم تروریست جمهوری اسلامی یعنی همان هلال شیعی است که صدها میلیارد دلار دارایی ملت‌های غیرفارس تحت اشغال ایران برایش صرف شد!

ثروتی که از تهران تا بیروت را آتش زد و جنایت، ترور، تخریب و غارت و ناامنی هدیه داد! دلارهای نفت به تاراج رفته الاحواز العربیه اشغالی که از سفره هزاران عرب الاحوازی رفت و منتهی شد به فروش کلیه و‌ کبد و قرنیه چشم میلیونها انسان فقیر در این جغرافیای سیاسی جعلی بنام ایران!.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا