دیدگاه‌ها

چرا گفته میشود دزدی و فساد در رژیم اشغالگر ایران نھادینە شده است

اعتراف به دزدی 98 میلیارد دلار از سرمایه ملت‌های غیرفارس تحت اشغال ایران در سیستم مالی تنها در مدت 9 سال

آخرین اظهارات مقامات دولتی ایران اشغالگر از اختلاس‌های نجومی، از دزدی سالانه 11 میلیارد دلار طی 9 سال گذشته، در نظام اقتصادی، پرده برمی‌دارد. آنها از این دزدی‌ها تحت عنوان “منفی شدن حساب سرمایه و یا مفقود شدن” نام می‌برند.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: «در مجموع 9 سال معادل 98.4 میلیارد دلار و به طور متوسط سالیانه 11میلیارد دلار سرمایه در هر سال، از اقتصاد ایران(اشغالگر) خارج شده است. تنها در سال 96، خالص حساب سرمایه بیش از 19 میلیارد دلار منفی شده است.»

این خبر را رئیس اتاق بازرگانی تهران در توئیتر خود نوشته است. به این ترتیب، او بخشی از دزدی‌ها و خروج سرمایه‌های ملل تحت اشغال ایران توسط مقامات خود این حاکمیت غیرقانونی چپاولگر را برملا کرده است.

پیش از این در روز جمعه 3 مردادماه 99، جمال رزاقی، رئیس اتاق بازرگانی شیراز نیز از گم شدن 22 میلیارد دلار ارز دولتی خبر داد.

همزمان با بحرانی شدن بازار ارز و رشد دیوانه‌وار نرخ دلار، معاون اول روحانی، رئیس بانک مرکزی و دیگر مدیران دولت، علت را متوجه صادرکنندگانی که ارزهای حاصل از صادرات را بازنگردانده‌اند، کردند. خبر مفقود شدن میلیاردها دلار در شرایطی اعلام می‌شود که از دیدگاه سازمان شفافیت بین‌الملل، ایران اشغالگر از نظر فساد داخلی در زمره فاسد ترین مناطق قرار دارد. رتبه ایران اشغالگر در زمینه فساد، 28 از 100 در سال 2018 بوده است.

به گفته ناظران اقتصادی، برآوردهای سازمان شفافیت بین‌الملل بسیار سهل‌گیرانه و خوشبینانه بوده ‌است و فساد اقتصادی در ایران اشغالگر، بسیار بیش از آن چیزی است که آن سازمان اعلام کرده بود.
سازمان شفافیت بین‌الملل، رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی را از نظر فساد داخلی در زمره فاسدترین رژیم‌های جهان طبقه بندی کرده است.

این سازمان در گزارش سال 2018 خود این رژیم را از نظر گسترش فساد مالی در جایگاه 138در میان 180 رژیم قرار داد.

فساد سازمان‌یافته در ایران اشغالگر، پس از روی کار آمدن خمینی دجال آنچنان در زیر پوست حاکمان جاخوش کرده‌است که دیگر نمی‌توانند هویت خود را از آن متمایز نمایند. باز هم گم شدن 22 میلیارد دلار ارز دولتی، چیزی که دیگر در ایران اشغالگر تبدیل به یک امر کاملا عادی شده است.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا