الاحواز

حکومت اشغالگر ایران منازل اهالی خروسی را به مزایده گذاشت

*طرح جدید بی خانمان سازی ملت عرب الاحواز اشغالی

در راستای اجرای طرح جدید حکومت اشغالگر ایران، ساکنان منطقه خروسی در پایتخت احواز العربیه اشغالی یک هزار و ۲۰۰ خانوار بی خانمان خواهند شد.

منطقه خروسی (کوی مدرس) یکی از مناطق شهر احواز پایتخت اشغالی است که به گفته اهالی این منطقه حدود 60 تا 70 سال قدمت دارد و بالغ بر یک هزار 200 خانوار در این منطقه سکونت دارند و تمامی اهالی عرب این منطقه املاک خود را در دهه 40 و 50 شمسی از شخصی بنام آقای خروسی که بعد از اشغال نظامی احواز و تصرف زمینهای کشاورزی ملت عرب توسط حاکمان غاصب فارس در سال ۱۹۲۵ میلادی و فروش و هدیه آنها به نزدیکان حکومتی و درباریان که غاصبانه صاحب این زمینها شده بودند، خریداری کرده‌اند.

این در حالی است که یکی از مسئولین حکومت اشغالگر موسوم به ایران میگوید: املاک منطقه خروسی تصرفی است!!.

علی افشین مدیر کل ثبت اسناد و املاک جغرافیای الاحواز العربیه اشغالی( خ و ز س ت ا ن) با ادعا بر اینکه املاک منطقه خروسی اموال دولت(اشغالگر) است میگوید: ساکنان برای سکونت در این منازل باید هزینه‌های تعیین شده را پرداخت کنند!!!!.

وی اظهار داشت: یکی از پلاک‌ها( که شامل200 تا 300 باب منزل است) به مزایده گذاشته شده است و خریدار می‌گوید، “کل املاک پلاک مزبور را به قیمت منطقه به اهالی می‌فروشم که از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر از این است که املاک دست دولت باشد و به اهالی بفروشد”.

حامد جنامی یکی از ساکنین منطقه خروسی است که حدود چهار سال است برای حل مشکل املاک این منطقه در ادارات و سازمان‌های مربوطه، امور را پیگیری کرده است. او با بیان اینکه هنوز مشکل املاک منطقه حل نشده است می‌گوید: منطقه خروسی شامل 5 تا 6 پلاک  است که هر پلاک حدود 200 تا 300 خانوار را شامل می‌شود، یکی از پلاک‌ها زیر نظر اداره راه و شهرسازی احواز است که باید اسناد ثبتی مربوط به املاک منطقه را به اهالی تحویل دهد اما می‌گویند: این پلاک که زیر نظر اداره راه و شهرسازی است تحت مصادره دادگاه انقلاب است.
وی افزود: مدیر سابق و جدید سازمان فروش اموال تملیکی می‌گویند پلاک‌هایی که زیر نظر سازمان است باید به مزایده گذاشته شود در حالی که این املاک قبل از انقلاب خریداری شده و مردم  اسناد را دارند.
این فعال اجتماعی منطقه خروسی بیان کرد: اگر املاک منطقه به مزایده گذاشته شود مردم خانه‌های خود را از دست می‌دهند از طرفی با توجه به وضعیت معیشتی اهالی منطقه هیچ کس مبالغ مورد نظر برای خرید مجدد خانه را نمی‌تواند پرداخت کند.

اسماعیل حزباوی یکی دیگر از ساکنان منطقه خروسی است. وی در این رابطه می‌گوید: برخی از ساکنان که در گذشته برای گرفتن سند اقدام کرده بودند اکنون خانه‌های آ‌ن‌ها سند دار شده است اما اکثر املاک این منطقه بدون سند است.

وی افزود: با توجه به هزینه‌هایی که اهالی برای دریافت سند باید پرداخت کنند، هیچ کدام از اهالی هزینه پرداخت مبالغ تعیین شده را ندارند و اغلب تنها از پس هزینه‌های خورد و خوراک خود برمی‌آیند.

این فعال اجتماعی منطقه خروسی گفت: یکی از دلایل مهمی که تا کنون املاک ساکنان این منطقه سند دار نشده‌اند قیمت‌های گزافی است که باید مردم پرداخت کنند این در حالی است که ساکنین حتی توانایی درخواست انشعاب آب ندارند.

حزباوی با رد ادعای تصرفی بودن املاک منطقه خروسی گفت: زمین پدری بنده از آقای خروسی خریداری شده است که در نامه‌ای که آقای خروسی برای ما صادر کرده شرایط خرید ملک، هزینه‌ای که پرداخت کردیم و مهر و امضای آقای خروسی را داریم.

وی گفت: کلیه اهالی در گذشته هزینه‌های خرید ملک را پرداخت کرده‌اند و دلیلی ندارد اکنون با قیمت جدید هزینه دیگری را پرداخت کنند و از آنجایی که اهالی از پس از هزینه‌های جدید برنمی‌آیند، با طرح جدید بسیاری از ساکنین بی خانمان خواهند شد.

لازم به ذکر است که این اقدامات از سوی سازمان اموال تملیکی ایران اشغالگر صادر شده است و شامل پلاک‌های با کد 1704، 1705، 1706 . 1707 زیر نظر سازمان اموال تملیکی و 1708 زیر نظر اداره راه و شهرسازی است می‌شود.

قاسم سنبل آرا(خزرجی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا