جهان

تمدید سفر نخست وزیر عراق به درخواست واشنگتن

مصطفی الکاظمی درخواستی را از مراکز و مسئولان آمریکا درمورد تمدید سفرش به واشنگتن دریافت کرده است و با عقب انداختن تاریخ بازگشت خود موافقت نموده که قرار بود در شامگاه ٢٠ اوت باشد.

تمدید سفر الکاظمی بنا به درخواست مسئولان در کنگره و تمایل أعضاء و رهبران مجلس نمایندگان و شماری از مراکز اقتصادی، پژوهشی و سیاسی مطرح گردید و ملاقات‌های جدید احتمالا شامل نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان نیز خواهد شد.

این در حالی است که الکاظمی طبق برنامه مقرر، مذاکراتی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری خواهد داشت که در آن روابط دوجانبه در عرصه های امنیتی، اقتصادی و بهداشتتی به بحث گذاشته خواهد شد.

کاخ سفید تاکید کرده که سفر الکاظمی در برهه‌ای حساس و در سایه تهدیدهای امنیتی انجام گرفته و محور اصلی این سفر، مسائل اقتصادی و أمور مربوط به انرژی و سرمایه گذاری خواهد بود.

افزون بر این روابط اقتصادی و همکاریهای فیمابین در عرصه توسعه، سرمایه گذاری و جلوگیری از پاندمی کرونا و همچنین همکاری های دو جانبه در زمینه مبارزه با تروریسم و گفتگوهای راهبردی میان دو کشور نیز در این دیدار به بحث گذاشته شد.

در همین راستا وزرای دفاع آمریکا و عراق نیز در خصوص مشارکت دوجانبه امنیتی مذاکره کرده و اهمیت ادامه بازسازی نیروهای عراق از جنبه های مورد توافق طرفین بود.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا