جغرافياي ايران جعليجهان

فساد گسترده نهادهای نظامی زیر سایه رحمت و حمایت رهبر

روز گذشته چهارشنبه 6 شهریور 1399 محمد رضا یزدی، فرمانده سپاه تروریستی پاسداران تهران در سخنانی درمورد اختلاس مسئولان گفت: کل اختلاس های 10سال اخیر حدود 80هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به بودجه ده ساله (کشور) رقم ناچیزی است!.

او ادامه داد: از 120هزار مدیر و چند میلیون کارمند، افراد بسیار کمی تخلف می‌کنند. او معتقد است، کش دادن بحث اختلاس ها باعث واکنشهای منفی مردم شده و نتیجه آن کاهش مشارکت در انتخابات بوده است.
این مزدور سپاهی در حالی توپ را به زمین دیگران انداخته که ردپای خود نهادهای نظامی و بویژه سپاه تروریستی در بسیاری از تخلفات مالی دیده می‌شود و در اکثر موارد ترجیح داده شده این ردپاها نادیده گرفته شده و در معدود مواردی هم که پیگیری شده‌، سرانجامی نداشته است.
برای مثال فساد مالی گسترده در شهرداری تهران در دورهٔ محمدباقر قالیباف، رئیس کنونی مجلس فرمایشی اسلامی. دوسال پیش “عیسی شریفی” معاون قالیباف با اتهامی که دستگاه قضایی نگفت چه بوده، بازداشت شد. اما آنچه می‌دانیم اینست که وی نقش اصلی را در پرونده فساد 10هزار میلیارد تومانی قرارداد “هُلدینگ یاس” را داشت.
قراردادی بین نهاد اقتصادی متعلق به بنیاد سپاه تروریستی پاسداران با شهرداری تهران.
او هنوز در بازداشت است اما رئیس او بر کرسی ریاست مجلس نشسته است. بنیاد تعاون سپاه تروریستی پاسداران آنقدر قدرت داشته است که “محمد سرافراز” رئیس پیشین صداوسیما را که منصوب خامنه‌ای دیکتاتور بود، وادار به استعفا کرد. او گفته بود: زمانیکه هلدینگ یاس مزایده آگهی بازرگانی صداوسیما را باخت، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران رسماً وارد ماجرا شد و هم برندهٔ مزایده را کنار گذاشت و هم سرافراز را !!!.
نیروی سرکوبگر انتظامی هم در این مسابقه عقب نماند؛ بنیاد تعاون ناجا یکی دیگر از بزرگترین کارتل های اقتصادی جغرافیای سیاسی ایران است و البته آبستن فساد.
“اسماعیل رحیمی مقدم” فرمانده وقت نیروی انتظامی در سال 1394 در همین رابطه گفته بود: ما به یک پرونده بزرگ فساد اقتصادی در تعاون ناجا برخوردیم و متوجه شدیم بعضی از این آقایان(نام نمی‌برد!) سواستفاده کرده‌اند، شرکت‌هایی را در بیرون تأسیس کرده و خودشان در آن شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
اما خود احمدی مقدم هم به گفته مجلس 180میلیون دلار از پول نفت(نفت به سرقت رفته الاحواز العربیه اشغالی) را به خزانه برنگردانده است.
سعيد منتظر المهدی سخنگوی وقت نیروی سرکوبگر انتظامی در اظهاراتی عجیب گفت: ما نباید برگردانیم(180 میلیون دلار) چون جزو کسری حقوق بوده، جزو دیون بوده و کسری بودجهٔ نیروی انتظامی و…
احمدی مقدم نه تنها محاکمه نشد بلکه هم‌اکنون رئیس “ستاد پشتیبانی مردم یمن” است.

اما چرا فرماندهان نظامی بویژه فرماندهان غارتگر سپاه تروریستی پاسداران با خیالی آسوده و بدون واهمه‌ای از محاکمه، نبض اقتصاد را در دست گرفته‌اند؟!

نقش علی خامنه‌ای در اینجا کلیدی است. مشخصاً تبصره 1 ماده 615 قانون دادرسی جرائم نیروهای مسلح میگوید:
” نحوهٔ احضار و جلب فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح بر اساس دستورالعملی است که به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد.”

بعیارت دیگر، تنها علی خامنه‌ای دیکتاتور فرقه گرای قرن، است که می‌تواند دستور جلب و بازداشت فرماندهان نظامی را صادر کند. فرماندهانی که نبض اقتصاد جغرافیای سیاسی موسوم به ایران جعلی را در دست گرفته‌اند و زیر سایه رحمت و عنایات شخص اول حکومت غیرشرعی او، دستشان به فساد، تخلف، و اختلاس های نجومی آلوده است اما پایشان هرگز از مناسب قدرت کوتاه نمی‌شود.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا