الاحوازدیدگاه‌هاعکس و تعليق

‎شهرداری احواز، موتور تخریب منازل ملت عرب الاحواز اشغالی

قاسم خزرجی (سنبل ارا)


‎در طول ۳۰ سال گذشته شهرداری احواز پایتخت، مسئول همه تخریب ها در احواز اشغالی بوده است، اما سوال اینجاست که سود شهرداری از این تخریب ها در چیست؟

‎در گذشته شهر احواز(پایتخت) محدود به چند منطقه بود که مهمترین آنها احواز قدیم منطقه عامری و بندر عامری بود. با اشغال احواز توسط ایران اشغالگر، رضا خان مقبور برای تغییر بافت جمعیت اصلی شهرهای جغرافیای احواز العربیه اشغالی مخصوصا در پایتخت آن یعنی شهر احواز، شروع به تأسیس مناطق جدیدی کرد. از سال ۱۳۰۰شمسی ببعد مناطقی مانند سی متری و ۲۴ متری و کوروش و… با تصرف زمینهای متعلق به شیوخ عرب، با هدف اسکان مهاجران فارس تشکیل شد و تا به امروز نیز، چنین مناطق جدیدی کثرت بیشتری پیدا می‌کنند.
‎اما در ۲۰ سال اخیر شهر احواز جدید بقدری بزرگ شده است که محدودهٔ آن به روستاهای اطراف این شهر نیز رسیده‌ است. مردم این روستاها ساکنان اصلی و اولیه این مناطق هستند. زمینهای اطراف آن متعلق به آنها و شیوخ روستا میباشد که در طول ۱۰۰ سال در زمین های خود کشاورزی می‌کرده‌اند و در کنار همین زمین‌ها، خانه‌های خود را ساخته‌اند.
‎با انقلاب غیر اسلامی در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران بسیاری از مالکین این زمینها که شیوخ بودند و برخی مالکانی بودند که زمین‌ها را بصورت هدیه از حاکمان اشغالگر فارس دریافت کرده بودند، یا اعدام شدند یا از کشور فرار کردند و در نتیجه آن بخش از زمین‌ها به تصرف بنیاد مستضعفان (بنیاد پهلوی سابق) درآمدند. زمین‌هایی که متعلق به یک طایفه بود و در آن خانه ساخته بودند، کشاورزی میکردند همه و همه یک شبه مالک جدیدی پیدا کردند.
‎این زمینهای کشاوزی هم‌اکنون در محدوده شهر قرار گرفته‌اند و شهرداری با غصب یا واگذاری آنها به بنیادهای غاصب عملا صاحب ۶۰ درصد از آنها شده و سپس برای آنها پروانه کاربری مسکونی این زمینها را صادر میکند.

‎ساکنین روستای ابوالفضل واقع در پایتخت احواز اشغالی که بیش از ۴۰ سال در حال استفاده از زمین‌های خود(بصورت مسکونی) هستند، قربانی جدید این طمع و غصب عدوانی حکومت اشغالگر فارس هستند..
‎واقعه کربلا بار دیگر در ایام محرم اما نه توسط یزیدیان بلکه توسط رژیم ایرانیان اشغالگر و بخصوص شهرداری آنها در حال شکل گیری است.
‎روز چهار شنبه مورخ ۶ محرم و ۲۷ آگوست سال ۲۰۲۰ هنوز هم زینب ها و رقیه ها از دست یزیدیان اشغالگر در روستای ابوالفضل مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و هیچ کس به صدای هل من ناصر آنها گوش فرا نمیدهد.
‎اما این اولین و آخرین مورد نبوده و نخواهد بود که عوامل رژیم اشغالگر ایران به منازل مسکونی ملت عرب احواز دست درازی میکنند و با صدور احکام غصب و تخریب جان و مال و ناموس آنها را به خطر می‌اندازند. این امر در این ۲۰ سال اخیر بارها و بارها تکرار شده است.
‎سالها قبل نیروهای مزدور شهرداری با کمک نیروهای تروریست امنیتی و انتظامی سرکوبگر با یورش به منطقه چنیبه (انتهای معین زاده کنونی) چند خانه را بر سر اهالی خراب کردند و در این درگیری “مرتضی سویدی” نوجوان ۱۵ ساله درحالی که تنها در خانه بود توسط نیروهای تروریست امنیتی و انتظامی کشته شد.
‎این رویداد در تمام مناطق عربی به بهانه‌های مختلف از طریق شهرداری بارها و بارها رخ داده است، مردم سیاحی، زویه، مندلی، زعفرانیه، سید خلف، شهرک هواز، آهن افشار، کیان، شلنگ آباد، کریشان، بروال و… همگی طعم این ظلم را چشیده اند.

مركز اطلاع رساني جبهه دمكراتيك مردمي الاحواز

 

فوتوگرافى: قاسم خزرجی (سنبل ارا)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا