جغرافياي ايران جعليجهان

گزارشگر ویژه سازمان ملل: از میزان خشونت و سرکوب رژیم ایران شوکه شدم

جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در سومین گزارش خود به مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت از میزان خشونت اعمال شده از سوی رژیم ایران بر ضد تظاهرکنندگان آبانماه 98 نگران و شوکه شده است.

در این گزارش آمده که فرستاده ویژه سازمان ملل از خشونت مفرط اعمال شده از سوی نیروهای ترور و امنیت ایران اشغالگر، سپاه تروریستی پاسداران و بسیجیان جیره خوار به شدت اظهار نگرانی میکند.

در این گزارش عنوان شده که در جریان تظاهرات آبانماه در روزهای بین 15 تا 19 نوامبر حداقل 304 نفر در37 شهر ایران کشته شده که در میان آنها 23 کودک و 10 زن وجود دارد و بیشترین تعداد قربانیان از تهران و به گفته او (استان‌های) با ملیت عرب الاحواز و کرمانشاه بوده‌اند.

آقای رحمان در بیانیه خود تصریح نمود، اظهارات شاهدان عینی، تصاویر ویدیویی و علل ثبت شده مرگ، نشان میدهد نیروهای امنیتی ایران با هدف قرار دادن اعضای حیاتی تظاهرکنندگان به قصد کشتن به سوی آنها شلیک میکردند.
وی همچنین از دولت ایران اشغالگر به دلیل عدم اعلام رسمی تعداد کشته و زخمی شدگان انتقاد کرده و اضافه نمود ممکن است تعداد کشته شدگان به مراتب بیشتر از آمار 304 نفری که سازمان عفو بین الملل موفق به ثبت آن شده، باشد.

لازم به ذکر است خبرگزاری رویترز در گزارشی در دسامبر 2019 به نقل از نزدیکان رهبر ایران اشغالگر علی خامنه‌ای اعلام نمود تعداد کشته شدگان اعتراضات 1500 نفر است.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا