الاحواز

کارگران نیشکر سبع اتلال پیروز شدند

دیوان محاسبات حکم فسخ قرارداد واگذاری نیشکر قوماط(سبع اتلال) را صادر کرد

همزمان با هشتاد و پنجمین روز از دور جدید اعتصاب کارگران خستگی ناپذیر نیشکر قوماط، دیوان محاسبات اشغالگران ایرانی با اعلام نتیجه «تحقیق و تفحص» از پرونده واگذاری شرکت نیشکر قوماط، با اشاره به «انحراف» و «بدعهدی‌های» صورت‌گرفته در روند این واگذاری به فسخ قرارداد حکم کرد.

به نوشته اطلاعیه روابط عمومی دیوان محاسبات ایران اشغالگر در روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه، در روند واگذاری شرکت نیشکر قوماط «تخلف و انحراف»، «ابهام در قیمت‌گذاری»،‌ «انقضای اعتبار قیمت پایه واگذاری»، «عدم احراز و پایش اهلیت مدیریتی خریداران» صورت گرفته و همچنین خریداران در اجرای تعهدات قرارداد و پرداخت اقساط معوق به مبلغ ۶۷۴ میلیارد ریال «بدعهدی کرده‌اند».

بر اساس اعلام دیوان محاسبات، بدهی خریداران این شرکت به سازمان گسترش نوسازی صنایع با احتساب سود آن سه هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال است. همچنین این خریداران ۴۹ میلیون دلار و ۹/۹ میلیون یورو تعهدات ارز دولتی دارند.
این گزارش اشاره می‌کند منابع مالی شرکت نیشکر قوماط هم به فعالیت‌های «خارج از اهداف صنعت نیشکر» سوق داده شده که در پی آن بحران‌های کارگری و آسیب به سرمایه اجتماعی روی داده است.

دیوان محاسبات در ادامه، سازمان خصوصی‌سازی را مکلف به فسخ قرارداد و تعیین تکلیف مجدد آن کرده است.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا