الاحوازجغرافياي ايران جعليجهانملل تحت ستم

توطئه جدید بر علیه ملت‌های غیرفارس تحت اشغال ایران

آیا بریتانیا هم پا جای پای آمریکا می‌گذارد و بدهی‌اش را به ایران اشغالگر می‌پردازد؟

احتمال می‌رود بریتانیا در آینده نه‌چندان دور مبلغی را که محمدرضا شاه پهلوی مقبور برای خرید تجهیزات نظامی پرداخته بود پس بدهد. به‌موجب این قرارداد، ایران اشغالگر در دهه 70 میلادی تانک‌های چیفتن را از بریتانیا خریداری کرده بود اما با رخداد انقلاب ۱۳۵۷، هرگز به ایران تحویل داده نشد. با بازپرداخت این مبلغ، بریتانیا پا جای پای ایالات متحده آمریکا می‌گذارد که در همان دوران پیش از انقلاب، با ایران اشغالگر قرارداد تحویل سامانه‌های تسلیحاتی بسته بود و در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، مبلغ دریافتی را به ایران اشغالگر پس داد و موجب شد رژیمی که سقوط آن حتمی شده بود، به حیات خود تا این لحظه ادامه دهد.
شاه دیکتاتور که در پی بحران نفت ۱۹۷۳ و افزایش جهانی بهای نفت، درآمد هنگفتی به دست آورده بود، قصد داشت ارتش ایران اشغالگر را به نیرومندترین ارتش منطقه تبدیل کند و برای خرید بیش از ۱۵۰۰ تانک چیفتن، به بریتانیا پیش‌پرداخت داد. ایران اشغالگر در نهایت، فقط ۱۸۵ تانک از این تعداد را دریافت کرد.

سوال:

چرا اکنون و بعد از گذشت چهل و اندی سال از روی کار آمدن رژیم منفور جمهوری اسلامی توسط دول شناخته شده، انگلستان هم اکنون بفکر پرداخت بدهی ایران اشغالگر افتاده است؟!
در حالیکه آمریکا تقریبا تمامی منابع دسترسی مالی رژیم اشغالگر ایران را مسدود کرده است و نارضایتی ها و اعتصاب‌های مردمی بسیاری در انحناء جغرافیای سیاسی موسوم به ایران رخ گشوده‌اند و رژیم هیچگونه پولی برای پرداخت حقوق اقشار مختلف مردم ندارد، و از سویی افزایش سرسام آور نرخ ارز، تورم لجام گسیخته کالاها، و نبود منابع مالی کافی برای ارسال به شبه نظامیان تروریست تحت حمایت آن در منطقه، و اخطارهای گاه و بیگاه برخی مسئولان نظام از فروپاشی رژیم و انقلاب سرتاسری که ممکن است به یک جنگ تمام عیار میان مردم و حکومت تبدیل شود، چنین بنظر میرسد پرداخت این بدهی توسط انگلستان تنها و تنها برای پایدار ماندن رژیم روبه اضمحلال جمهوری اسلامی است تا از سقوط آن جلوگیری شود.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا