جهان

اجرای حکم اعدام چهار زندانی متهم به همکاری اطلاعاتی با اسراییل

حکم اعدام چهار زندانی کُرد با اسامی وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهازو و نسیم نمازی به اتهام واهی “همکاری اطلاعاتی با اسرائیل” اجرا شد.

آنها روز پنج‌شنبه هفت دی، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان مرکزی این شهر منتقل شده بودند.

هه‌نگاو به نقل از یک منبع مطلع نوشت که نهادهای امنیتی خامنه‌ای به خانواده‌های این زندانیان اعلام کرده‌اند که اجساد را به آن‌ها تحویل نخواهند داد.

وفا هناره، آرام عمری بردیانی، رحمان پرحازو، منصور رسولی و نسیم نمازی، اواخر بهمن‌ ماه ١٤٠١، توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه اشغالی به ریاست قاضی جنایتکار، نجف‌زاده، به اتهام واهی “مشارکت در همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع اسرائیل” به اعدام محکوم شدند.

همچنین، این دادگاه از بابت اتهامات مشابه، کامران هناره، فخر‌الدین دودکانلوی میلان، اشکان عثمان‌نژاد گندوک، حسن عمرپور و امیر مشتاق گنگچین، پنج زندانی دیگر اهل ارومیه اشغالی را هر کدام به ده سال حبس محکوم کرد.
در این میان، نام منصور رسولی، از پنج زندانی محکوم به اعدام شناخته‌شده‌تر است. پیشتر تصاویر و ویدئوهایی مبنی بر “بازجویی” از وی توسط “گروه‌های منتسب به اسرائیل” منتشر شده بود.

این ده زندانی اهل ارومیه، طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، توسط نیروهای اداره تروریستی اطلاعات ربوده شدند.

این شهروندان هرکدام چند ماه را در سلول انفرادی اداره تروریستی اطلاعات ارومیه اشغالی توام با شکنجه جسمی و فیزیکی سپری کردند.”

جمعه ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا