ب: ملل تحت ستم

بیانیه حزب استقلال آذربایجان جنوبی بمناسبت سالروز اشغال احواز توسط نیروهای اشغالگر ایران

جغرافیای سیاسی ایران بر اشغالگری و تجاوز بنیان نهاده شده و با اشغال سرزمینهای ملل غیر فارس قتل و کشتار و با به اسارت گرفتن این ملل حاکمیت فارسها در صد سال گذشته بر ملل غیر فارس تحمیل شده و با زور سرنیزه و توپ تانک و کشتار این اشغالگری هنوز هم ادامه دارد.

ملت عرب احواز یکی از این قربانیانی است که به خونین ترین شکل قتل عام شده و سرزمینهایش توسط ایران اشغال شده است . این کشتار هنوزهم ادامه دارد .امروزه ملت عرب احواز متحمل هزاران شهید ، زندانی و مصدوم است که شاهد این مدعاست.

علارغم سرکوب و کشتار وحشیانیه ملت عرب احواز توسط اشغالگران فارس مقاومت ملی در احواز عربی همچنان ادامه داشته و مبارزات ملت عرب احواز برای دفع اشغالگران ایرانی و برقراری دولت مستقل احواز هر روز بیشتر از پیش قویتر و سازمانیافته تر شده به شکل جبهه و احزاب عربی و حتی جبهه ویا اعتلافهای چند جانبه با ملل دیگر هماهنگ عمل می کند. جبهه ملل نمونه بارز این اعتلافات با دیگر ملل غیر فارس تحت اسارت ایران است که احزاب احواز عربی فعالانه در آن مشارکت دارند.

مبارزات ملل غیر فارس برای رهای از اشغال ایران به نقطه اوج رسیده و می رود که ورق تازه ای از تاریخ را رقم بزند. این مبارزات به هیچ وجه و توسط هیچ قدرتی قابل محار و تحریف نبوده سر انجام به مقصد خود که استقلال این ملل است خواهد شد.

شکست اپوزیزیونهای رنگین و با زرق وبرق “ایران ” علارغم حمایت بین الملی و سرمایه های هنگفت در سالهای اخیر نشان داد که هیچ آلترناتیوی برای سرنگونی رژیم تروریست و اشغالگر ایران بدون همکاری و تایید ملل غیر فارس شانس موفقیت ندارد و نهایتا این جبهه ملل است که با اتحاد ملل غیر فارس می تواند رژیم تروریست و اشغالگر ایران را سرنگون و صلح و ثبات را در منطقه تظمین نماید.

اگر چه ما امروز به مناسبت سالروز اشغال احواز توسط اشغالگران ایرانی جمع شده ایم ولی اطمینان داریم که روزی خواهد رسید که استقلال و رهای احواز و دیگر ملل تحت ستم و سرزمینهایشان از اشغال ایرا ن را جشن خواهیم گرفت و آن روز چندان هم دور نیست. با اتحاد در یک جبهه واحد متشکل از ملل غیر فارس تحت ستم ایران و مبارزات مشترک بر علیه ایران اشغالگر در جبهه ای واحد قادر به دفع رژیم اشغالگر و تروریست ایران و تشکیل دولت های خود خواهیم بود.

حزب استقلال آذربایجان جنوبی اشغال الحوازعربی توسط ایران را بشدت محکوم کرده و خواهان خروج بی قید وشرط نیروهای اشغالگر ایران از احواز عربی و دیگر سرزمینهای ملل غیرفارس از آنجمله بلوچستان، تورکمنستان،آذربایجان ، کردستان، لرستان و قشقائی و..‌. می باشد.

حزب استقلال آذربایجان جنوبی با نثار درود بر شهدای احواز از مبارزات بر حق ملت عرب احواز برای رهائی از اشغال ایران قاطعانه حمایت کرده ملت تورک و ملت عرب را به اتحاد مبارزاتی هر چه بیشتر دعوت کرده اعلام می کند که دوشادوش هم بر علیه اشغالگران ایرانی مبارزه خواهد کرد.

حزب استقلال آذربایجان جنوبی تمامی احزاب و سازمانهای عرب احواز و دیگر ملل غیر فارس تحت ستم ایران را به اتحاد بر علیه رژیم اشغالگر و تروریست ایران دعوت می کند تا با پیوستن به جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت”ایران” این جبهه را تقویت کرده پیروزی ملل را قطعی نمایند.

پیروز باد ملت عرب احواز.

پیروز باد مبارزات ملل غیر فارس بر علیه رژیم اشغالگر ایران.

بر قرار باد دولتهای ملل غیر فارس تحت ستم ایران.

حزب استقلال آذربایجان جنوبی
آپریل ۲۰۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا