ملل تحت ستمويديوها

پروژه خطرناک خط لوله انتقال متانول در چابهار اشغالی

نگرانی شهروندان چابهار از توابع دولت بلوچستان اشغالی از پروژه خطرناک خط لوله انتقال متانول که توسط شرکت پتروشیمی نگین مکران و شرکت زیر مجموعه آن آب‌نیروی مکران با پشتیبانی وزارت دفاع ایران اشغالگر، در اقدامی غیر‌کارشناسی در محدوده شهری چابهار در حال پیشبرد است، اعتراض کردند.

با توجه به عبور خط انتقال این لوله از بافت مسکونی شهر احتمال خطر مرگ هزاران شهروند را در پی دارد.

به گفته منابع حال وش، فاصله لوله‌های خط انتقال متانول تا بافت مسکونی به طور میانگین ۱۵ متر، و در بعضی نقاط شهری مثل سیّد‌آباد فاصله خط لوله تا بافت مسکونی حتی به یک متر نمی رسد، این در حالی است که طبق ارز‌یابی ارائه شده توسط شرکت‌های مسئول پروژه ریسک مرگ قطعی برای انسان‌ها تا فاصله ۷۰ متر اعلام شده است.

لازم به ذکر است شرکت نگین مکران قبل از تخلیه لوله‌های انتقال نه تنها مجوزی از شهرداری چابهار اخذ نکرده بلکه زمانی که با تذکرات شهرداری رو به رو شده با تهدید از عوامل شهرداری از عواقب جبران ناپذیر برای آنها، از سوی مراجع امنیتی و نظامی تروریستی ایران اشغالگر اقدام به جوشکاری لوله های خط انتقال کرده‌اند.

متانول ماده‌ای سمی و دارای قدرت کشنده بالایی است، که باعث کوری، نارسایی کلیه، کما، و خونریزی مغزی، و …می شود که با توجه به عمق ۲/۵متری لوله‌ها در زمین با کوچکترین مشکل و نشتی هزاران نفر از شهروندان دچار موارد مذکور می شودند.

خواست مردم از مسئولان(گماشتگان اشغالگر ایرانی) که مجری این پروژه هستند آن است که با توجه به تبعات خطرناک جانی و عوارض مختلف برای شهروندان مسیر خط لوله از حریم بافت شهری و مسکونی تغییر پیدا کند.
سه‌شنبه ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز
HTTP://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا