ملل تحت ستم

۸۵ کولبر در مناطق مرزی تحت اشغال و مسیرهای بین جاده‌ای ، آذربایجان جنوبی اشغالی، کوردستان اشغالی و کرمانشاه اشغالی کشته یا زخمی شدند.

رسانه «کولبر نیوز» اعلام کرد در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی تحت اشغال و مسیرهای بین جاده‌ای ، آذربایجان جنوبی اشغالی، کوردستان اشغالی و کرمانشاه اشغالی کشته یا زخمی شدند.

براساس این اعلام، از این تعداد، ۱۳ کولبر کشته و ۷۲ کولبر زخمی شدند و از مجموع ۸۵ کولبری که کشته یا زخمی شدند، ۷۷ نفر با تیراندازی مستقیم نیروهای تروریستی نظامی جمهوری نا اسلامی ایران اشغالگر جان یا سلامت خود را از دست داده‌اند.

در تازه‌ترین مورد، خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشری در ایران جعلی گزارش داد که شامگاه چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه ۱۴۰۲، تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه منجر به زخمی شدن یک کولبر شد .هویت وی فرید و اهل دیواندره عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این کولبر توسط نیروهای تروریستی سپاه مورد هدف قرار گرفته و جهت مداوا به یکی از مراکز درمانی منتقل شده است.

پیش‌تر مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اشغالگر اعلام کرده بود در سال ۱۴۰۱؛ جان باختن ۲۱ کولبر و زخمی شدن ۱۳۳ تن از آنان توسط نیروهای اشغالگر ایران جعلی را ثبت کرده است ضمن آنکه در این مدت ۲۸ کولبر دیگر نیز به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی مانند سرمازدگی و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند که از این تعداد ۲۶ کولبر زخمی شدند و ۲ کولبر جان باختند.

کولبران، افرادی هستند که برای امرار معاش، کالاهای تجاری را از مناطق مرزی تحت اشغال به داخل ایران جعلی حمل می‌کنند. این کار در ایران جعلی غیرقانونی است و کولبران اغلب مورد سرکوب و خشونت نیروهای نظامی رژیم ایران جعلی قرار می‌گیرند.

مستندات نشان می‌دهد مردم مناطق مرزی تحت اشغال ایران جعلی به علت نبود فرصت‌های شغلی و وضعیت سخت معیشتی به کولبری روی می آورند.

رضا فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز

https://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا