الاحواز

ادامه فشار نیروهای امنیتی بر محسن دریس پس از تبرئه

محسن دریس از بابت اتهام معاونت در قتل، تبرئه شد اما فشار و تهدیدهای نیروهای امنیتی ایران اشغالگر بر وی و خانواده اش شدت یافته است.

محسن دریس از بازداشت شدگان آبان ۹۸ در جریان کشتار نیزار بندر معشور از توابع احواز العربی اشغالی، تنها یک روز پس از آزادی با قرار وثیقه و تبرئه از اتهام قتل، مجدداً مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفت. منابع نزدیک به خانواده ،دریس از هجوم نیروهای امنیتی به خانه محسن دریس به قصد ارعاب وی و خانواده اش خبر دادند.

در این هجوم که از سوی ماموران کلانتری و اداره تروریستی اطلاعات ایران اشغالگر صورت گرفته ضمن بهم ریختن و تخریب لوازم خانه حتی مادر سالخورده و کم بینای محسن را به زور از خانه بیرون کرده و با هتک حرمت با الفاظ و عبارات موهن اهالی خانه را مورد اهانت قرار دادند.

این منابع افزودند طی یک ماه گذشته که از آزادی محسن میگذرد، وی بارها برای ترک شهر و خانه اش تحت فشار و تهدید قرار گرفته است.
محسن دریس اکنون علاوه بر سرپرستی فرزند و مادر سالخورده خود مسئولیت ۳ فرزند برادرش عباس دریس را نیز برعهده دارد. وی و خانواده اش تحت فشارهای شدید امنیتی جهت مهاجرت اجباری و ترک شهر قرار گرفته‌اند. محسن_دریس که در یک پرونده پرابهام و کاملاً ساختگی امنیتی از سال ۱۳۹۸ در زندان بوده ماه گذشته با سپردن وثیقه توانست به آغوش خانواده بازگردد.

براساس اظهارات خانم فرشته تابانیان که وکالت برادران دریس را بر عهده دارد وی از بابت اتهام معاونت در قتل تبرئه شد اما از بابت اتهام نگهداری اسلحه به دو سال حبس محکوم شده که بر این اساس وی حدود ۳ سال بیش از مجازات تعیین شده در زندان نگه داشته شده است.

پنج‌شنبه ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا