الاحواز

نهادهای اطلاعاتی ایران اشغالگر اصرار بر اعدام عباس دریس دارند

این تصاویر برپایی جلسە‌ای بزرگ میان خانواده‌ عباس دریس، زندانی محکوم به اعدام و رضا صیادی، مامور کشته‌ شده است. این جلسه اواسط آبان سال گذشته با وساطت بزرگان طوایف لُر و عرب در احواز العربی اشغالی برگزار شده است.

رضا صیادی، نیروی نظامی حاضر در نیزار بود که عباس بطور کاملا کذب متهم به قتل او است. برادر ‎رضا صیادی به نمایندگی از خانواده صیادی در جمع بزرگان و ریش‌سفیدان احواز العربی اشغالی می‌گوید که نەتنها برای ‎عباس دریس تقاضای قصاص نکردەاند که حتی علیرغم اصرار نیروهای امنیتی از او شکایتی هم ندارند و با تمامی فشارها برای اجرای قصاص، مادرشان حتی برای شکایت پایش به دادگاه باز نشده و برای نجات جان ‎عباس دریس  بدون دریافت دیه، رضایت محضری خواهد داد.

بر اساس گزارش دادبان علیرغم اتهام کذب متفاوت عباس دریس و صدور حکم تحمیلی اعدام علیه او به اتهام واهی محاربه و نه قتل عمد، اما گفته‌های برادر رضا صیادی (مامور انتظامی جان‌باخته در نیزار) مبنی براینکه که اولیاء دم مقتول نه تنها از حق خود برای قصاص قاتل گذشت کرده‌اند بلکه اساسا، عباس دریس را عامل قتل ندانسته و به همین دلیل حاضرند بدون دریافت دیه رضایت خود را به صورت رسمی ثبت کنند، نقش مهمی در اثبات بی‌گناهی عباس دریس دارد.

انتساب اتهام محاربه به عباس دریس، بنا بر ادعای پوچ دادستان ایرانی مبنی بر استفاده او از اسلحه برای شلیک به سوی ماموران یگان ویژه تروریستی نیروی انتظامی صورت گرفته است.

حال آنکه به گفته خانواده مامور کشته شده و همچنین شهادت وکیل مدافع عباس دریس، هیچ شاهدی وجود ندارد که بر استفاده او از اسلحه و تیراندازی به سوی ماموران شهادت دهد.

ضمن اینکه اسلحه ادعایی دادستان گماشته ایرانی نیز نزد عباس دریس کشف نشده و انتساب آن به دریس صرفا بر اساس ادعای همسایه او بوده است.

از آنجا که استفاده از سلاح شرط تحقق جرم محاربه است، شکی نیست از منظر حقوقی عدم استفاده از اسلحه توسط عباس دریس به معنی عدم ارتکاب این جرم توسط او و غیر قانونی انتساب اتهام محاربه به وی و غیر قانونی بودن حکم اعدام صادره است.

جمعه ۲ فوریه ۲۰۲۴

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا