الاحوازملل تحت ستمگزارش ها

عفو بین‌الملل؛ آزار واذیت خانواده‌های معترضان جان‌باخته اعتراضات سراسری در ايران(جغرافیای سیاسی موسوم به ایران) بايد پایان یابد

سازمان عفو بین‌الملل در جدیدترین تحقیقاتش که امروز دوشنبه‌ برابر با ۲۱ آگوست منتشر شد ،جزئیاتی درباره آزار واذیت خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات سراسری در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران از جمله بازداشت‌های خودسرانه، تعقیب، اعمال محدودیت‌های ظالمانه برای تجمعات مسالمت‌آمیز بر سر مزارها و تخریب مزار قربانیان فاش کرده است.

عفو بین‌الملل تصریح کرده که با گذشت نزدیک به یک سال از سرکوب بیرحمانه و کشتار معترضان، حتی یک مقام دولتی در این مورد پاسخگو نشده است. این نهاد حقوق بشری تاکید کرده که تالمات روحی و عذاب و شکنجه‌ای که خانواده‌های عزادار به واسطه اذیت و آزار مقامات حکومت (رژیم اشغالگر وتروریستی ایران) متحمل می‌شوند، مطابق حقوق بین‌الملل نقض گسترده و فاحش ممنوعیت کامل شکنجه و سایر رفتارهای غیرانسانی و تحقیرآمیز است.

دایانا الطحاوی، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل تصریح کرده که در آستانه سالگرد اعتراضات، مقامات حکومت ایران (مقامات رژیم اشغالگر وتروریستی ایران) ،از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند تا جلوی برگزاری مراسم از سوی خانواده کشته‌شدگان را بگیرند.

امير احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز
21/08/2023

http://ALAHWAZ.COM

https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا