جغرافياي ايران جعليجهان

تلاش پنتاگون برای کسب مجوز اقدام علیە گروه‌های تروریستی در عراق

منابع آگاه از تلاش‌های وزارت دفاع ایالات متحدە برای دریافت مجوز از رئیس جمهور این کشور در جهت اقدام نظامی علیە تروریست‌های وابستە بە ایران اشغالگر در عراق، خبر دادند.

بە گزارش آواتودی، روز جمعە ٧ خرداد، نشریە “دیلی کالر” بە نقل از منابع آگاه در وزارت دفاع آمریکا نوشت: دولت سخت در تلاش است تا ‌طیف گسترده‌ای از پاسخ‌های احتمالی به تهاجم شبه‌نظامیان علیه نیروهای آمریکایی در عراق را بررسی کند.

این منبع افزود: نیروهای آمریکایی از زمان هدف قرار دادن قاسم سلیمانی، برای هرگونە عملیات در مناطق مورد نظر آمادگی دارند، اما بە دلیل ضرورت کسب مجوز از رئیس جمهور، تاکنون اقدامی نکردەاند.
همچنین منبع آگاه دیگری در این مورد گفته است کە جزئیات اقدام بر حسب گزینەهای انتخابی، از راه شورای امنیت ملی با کاخ سفید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دیلی کالر تاکید کرد؛ تایید یا رد این طرح از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی کە وی وارد مناسبات تازەای برای احیای توافق با ایران جعلی است، هنوز مشخص نیست.

این تلاش‌ها همزمان با بالاگرفتن تنش‌ها میان گروه حشد شعبی و دولت مرکزی عراق متعاقب دستگیری تروریست “قاسم مصلح” صورت گرفته است.
این تروریست بر اساس ماده ٤ قانون مبارزه با تروریسم عراق دستگیر شده بود.

بر اساس شواهد و مدارکی که دولت عراق به آنها استناد کرده است، این فرمانده ارشد گروه تروریستی حشد شعبی، به صدور فرمان ترور ایهاب تلوزنی و فهیم طائی، دو کنشگر مدنی اهل کربلا متهم شده است


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا