بیانه هاجهاندیدگاه‌ها

ترامپ: با ترزا می توافق کردیم که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد

دبی-العربیه.نت فارسی
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز جمعه پس از دیدار با تریزا می نخست وزیر بریتانیا گفت، با ترزا می توافق کرده که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد.

ترامپ گفت از نخست وزیر بریتانیا خواسته است که فشار بیشتری بر ایران وارد کند .

وی افزود:« با ترزا می درباره لزوم جلوگیری از اشاعه تسلحیات هسته‌ای توسط کره شمالی و ایران صحبت کردیم».

از سوی دیگر نخست وزیر بریتانیا گفت:«ما باایالات متحده آمریکا دارای منافع مشترکی هستیم و گفتگوهای من با ترامپ بیشتر بر روی راه‌های ممکن برای برخورد با «پرونده» ایران متمرکز بود.

دونالد ترامپ در نشست خبری مشترک با ترزا می، که در باکینگهام‌شایر واقع در شمال غرب لندن برگزار شد، خاطر نشان کرد که دو طرف توافق نظر دارند که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد.

ترامپ این سخنان را پس از دو روز گفتگو با مقامات انگلیس به ویژه نخست وزیر این کشور عنوان کرد.

رئیس جمهوری آمریکا از کمک‌های بریتانیا به برنامه دفاعی پیمان نظامی آتلانتیک شمالی «ناتو» تشکر و قدردانی کرد.

ترامپ تاکید کرد، تمام کشورها باید حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریسم را متوقف و به مبارزه با تروریسم پایبند باشند.

ترامپ در باره همکاری نظامی میان ارتش‌های آمریکا و بریتانیا سخن گفت. او گفت روز جمعه شاهد آموزش نیروهای ویژه در دانشکده نظامی «سان هيرست» بود.

ترامپ با بیان این که هر آنچه لندن در مورد خروج از اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد محترم خواهد بود، از رویکرد ترزا می برای پیگیری یک رابطه تجاری منصفانه و متقابل میان بریتانیا و ایالات متحده تقدیر کرد.

ترامپ گفت در باره مهاجرت غیر قانونی و ضرورت کنترل آن با نخست وزیر بریتانیا صحبت کرده است.

ترامپ گفت که مهاجرت به ساختار اجتماعی اروپا آسیب رسانده است و به آلمان مانند سایر کشورهای اروپایی آسیب زده است. او از اروپا خواسته است تا در باره تاثیرات ناشی از افزایش تعداد مهاجران به صورت محتاطانه عمل کنند. باشد.

وی در درباره دیدار روز دوشنبه با رئیس جمهوری روسیه گفت، با او درباره اوکراین، خاورمیانه، تسلحیات هسته‌ای، و موضوع مداخله مسکو در انتخابات آمریکا صحبت خواهم کرد.

سفر یک هفته‌ای رئیس جمهوری ایالات متحده به اروپا از روز سه شنبه با ورود به بروکسل پایتخت بلژیک و شرکت در نشست دو روزه سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا