جهانگزارش ها

بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه رژیم جمهوری اسلامی که از بامداد سه‌شنبه به وقت ایران اجرایی شدند عبارتند از:

آمریکا از بسیاری کشورهای جهان خواسته تا حد امکان خرید نفت از جمهوری اسلامی را قطع کنند
ایالات متحده آمریکا از بسیاری کشورهای جهان درخواست کرده که تا حد امکان واردات نفت خام از جمهوری اسلامی را به صفر برسانند.

بنا به گزارش رویترز، یک مقام ارشد در دولت آمریکا روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی تلفنی گفت که آمریکا از دنیا خواسته تا حد امکان خرید نفت از جمهوری اسلامی را قطع کنند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به اینکه آیا ایالات متحده نسبت به خرید نفت ایران از سوی برخی کشورها چشم پوشی خواهد کرد، گفت: سیاست ما بر این است که کشورهای زیادی تا حد امکان و سریع واردات نفت خام از جمهوری اسلامی را به صفر برسانند. ما قصد داریم که به صورت جداگانه با کشورهای مختلف کار کنیم، اما هدف ما کاهش درآمد نفتی و نرخ ارز جمهوری اسلامی است.

رویترز می‌گوید که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، اقتصاد جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

این در حالی است که روز گذشته موج جدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی با فرمان پرزیدنت دونالد ترامپ در شامگاه روز دوشنبه به وقت ایران به امضا رسید.

این تحریم‌ها از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح سه‌شنبه ۱۶ مرداد به وقت تهران اجرایی شدند.

رئیس‌جمهوری آمریکا بارها در نشست‌های خبری خود گفته بود که توافق اتمی سال ۱۳۹۴ با جمهوری اسلامی در ازای رفع تحریم‌های این کشور «توافقی وحشتناک و یک‌طرفه» بوده است.

بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه رژیم جمهوری اسلامی که از بامداد سه‌شنبه به وقت ایران اجرایی شدند عبارتند از:

– خرید و فروش اسکناس‌های دلار و یا اسناد متکی بر دلار از سوی دولت ایران

– دادوستد طلا و یا سایر فلزات گرانبها توسط ایران

– خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم گرافیت، فلزات خام یا نیمه تمام نظیر آلومینیوم و فولاد و نیز زغال سنگ و همچنین نرم‌افزارهای مورد استفاده در فرآیندهای صنعتی توسط ایران

– خرید و فروش قابل ملاحظه ریال ایرانی در خارج از کشور، و نیز گشودن حساب یا نگهداری مبالغ قابل ملاحظه ریال در بیرون ایران

– برخورداری دولت ایران از تسهیلات مالی خارجی

– بخش خودروسازی ایران

– دادوستد هواپیماهای تجاری و قطعات و خدمات آنها

– واردات فرش و مواد غذایی (پسته) ایرانی به آمریکا

آقای ترامپ می‌گوید که جمهوری اسلامی با دو گزینه روبرو است: «یا رفتار تهدیدگرانه و بی‌ثبات‌کننده‌اش را تغییر دهد و به اقتصاد جهانی بپیوندد، یا به مسیر انزوای اقتصادی‌اش ادامه دهد».

 

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا