الاحوازجغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

اختصاص بودجه برای پروژه‌های فاقد مجوز محیط زیست!/ فعالان محیط زیستی شکایت کردند

برای نخستین‌بار در تاریخ بودجه، تشکل‌های محیط زیستی به دلیل قرار گرفتن پروژه‌های فاقد مجوز محیط زیستی در بودجه ۱۴۰۱، از ریاست سازمان برنامه و بودجه شکایت کردند.

به گزارش الفباخبر، یوسف فرهادی بابادی عضو کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان که کارزار علیه پروژه‌های فاقد مجوز محیط زیستی در لایحه بودجه سال 1401 را پیگیری می‌کند، اعلام کرد: به علت تکرار پروژه‌های فاقد مجوز محیط زیستی در لایحه بودجه سال آینده، تشکل‌ها و فعالان محیط زیستی علیه سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به دستگاه قضائی شکایت کردند.
وی گفت: در ادامه کارزار علیه ردیف‌های پروژه‌های تخریب‌گر طبیعت در بودجه ۱۴۰۱ انجمن مدافعان حقوق محیط زیست و منابع طبیعی خ و ز س ت ا ن(احواز اشغالی) ، در نخستین گام شکایت خود را در دادسرای کارکنان دولت ثبت کرده است و امیدواریم تعداد تشکل‌هایی که با این رویه غیر قانونی مخالف هستند، افزایش یابد.

عضو کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گام بعدی کارزار علیه ردیف‌های غیر قانونی در بودجه ۱۴۰۱ چیست؟ گفت: مذاکرات فشرده‌ای با مجلس و سازمان محیط زیست در جریان است و بنا داریم طی نامه‌ای سرگشاده به ریاست مجلس از ایشان بخواهیم تا از کمسیون تلفیق مجلس بخواهد از تن دادن به لابی‌های غیر قانونی که پایداری سرزمین را نشانه رفته خودداری کند.

فرهادی افزود: با توجه به توافقاتی که با تشکل‌های محیط زیست انجام شده، بنا بر این است تا در صورت عدم حذف ردیف‌های غیر قانونی در بودجه در کمیسیون تلفیق، با شکایت از اعضای کمسیون تلفیق در گام بعدی، کارزار اعتراض به ردیف‌های غیر قانونی در بودجه راه‌اندازی شود.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا