جهان

تهران هشدار داد که آلمان بهای ممنوع کردن حزب ا… را خواهد پرداخت

جمهوری اسلامی تصمیم دولت برلین را مبنی بر ممنوع کردن فعالیت های حزب ا… لبنان در خاک آلمان محکوم کرد و هشدار داد که آلمان بهای تصمیم خود را خواهد پرداخت که به گفتۀ حکومت ایران جعلی صرفاً برای خشنود کردن اسرائیل و آمریکا گرفته شده است.

دیروز پنجشنبه سی ام آوریل، دولت آلمان کلیه “فعالیتهای سازمان تروریستی حزب ا… ” را در خاک این کشور ممنوع اعلام کرد و پلیس و نیروهای امنیتی آلمان در عملیاتی گسترده و سراسری مساجد و دفاتر انجمن های وابسته به حزب ا… را مورد تجسس قرار دادند. دولت آلمان گفته است که آمریکا و اسرائیل از مدت ها پیش خواستار ممنوعیت فعالیتهای حزب ا… در خاک آلمان بوده‌اند و این گروه را سازمانی تروریستی میدانند.

وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرد، نوشته است که انگیزۀ دولت آلمان از اتخاذ چنین تصمیمی دنبال کردن اهداف “دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و رژیم آمریکا” بوده است.

بیانیۀ وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ضمن محکوم کردن تصمیم دولت برلین، گفته است که تدبیر”دولت آلمان بی احترامی کامل به ملت لبنان است” زیرا حزب ا… لبنان، به گفتۀ حکومت(غیر) اسلامی ایران اشغالگر ، رسماً و قانوناً عضو دولت و مجلس لبنان است. حکومت نامشروع ایران اشغالگر همچنین گفته است که حزب ا… لبنان نقش کلیدی در مبارزه با داعش در منطقه داشته است و دولت آلمان اینک باید “با نتایج منفی تصمیم خود در مواجهه با گروه‌های حقیقتاً تروریستی روبرو شود.”

حزب ا… لبنان به یاری سپاه تروریستی پاسداران و حکومت (غیر) اسلامی ایران جعلی در اوایل دهۀ 1980 تأسیس شد و مهمترین گروه شبه نظامی تحت حمایت ایران تروریستی در منطقه به شمار می رود. در اروپا اعضای این گروه در قتل مخالفان سیاسی حکومت نامشروع ایران اشغالگر نیز مستقیماً دست داشته اند. نخستین سوءقصد نافرجام به جان شاپور بختیار توسط انیس نقاش و گروه او در پاریس و همچنین ترور رهبران حزب دموکرات کردستان و دیگر فعالان ایرانی در رستوان میکونوس برلین از نمونه های شناخته شدۀ عملیات تروریستی حزب ا… لبنان علیه مخالفان رژیم ایران اشغالگر در اروپا به شمار میروند.

تاکنون کشورهای اروپایی تنها فعالیت های نظامی حزب ا… را ممنوع اعلام میکردند و باصطلاح شاخۀ سیاسی این گروه اجازه و امکان فعالیت در کشورهای اروپایی را داشت. تصمیم اخیر دولت آلمان در قبال حزب ا… قطعاً بر تصمیم گیری دیگر دولت های اروپایی عضو یا غیر عضو اتحادیۀ اروپا اثر خواهد گذاشت.

منبع: یورونیوز

فواد فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا