جغرافياي ايران جعليدیدگاه‌ها

پورتال خبری اتریش: سپاه پاسداران ایران: آناتومی یک سازمان تروریستی دولتی… بخش اول

سپاه پاسداران چندین دهه برای صادرات امپریالیسم اسلامی و فتح دولتها در منطقه و سراسر جهان تلاش کرده است.

ارتش نگهبان انقلاب اسلامی که به عنوان سپاه نیز شناخته می شود، نیروی نظامی محور عقیدتی جمهوری اسلامی ایران است. وظیفه این سازمان حمایت از ارزش های انقلابی رژیم اسلامی هم در کشور خود و هم صادر آن به سایر نقاط جهان است.

هسته اصلی این گارد ، که متشکل از اسلامگرایان و چپگرایان تندرو بود، قبل از انقلاب در سوریه و لبنان آموزش دیده بود، جایی که در طی درگیری های داخلی و مرزی مداوم – بیش از همه از سال۱۹۷۵ در جنگ داخلی لبنان، تجربه جنگی را بدست آورد. در حقیقت، منافع و دستیابی منطقه ای و بعد جهانی گارد از این واقعیت ناشی می شود که آنها مبارزات خود را به عنوان بخشی از یک تلاش بین المللی ضد غربی و ضد اسرائیلی آغاز کردند که تا به امروز ادامه دارد.

در جریان جنگ ایران و عراق (۸۸-۸۰) ، سپاه به تدریج جایگزین ارتش عادی به عنوان مهمترین نیروی نظامی ایران شد. پس از جنگ، که با بن بست و با مزایای اندک به نفع عراق به پایان رسید، مبارزان گارد معروف به پاسداران به سایر تکالیف خارجی روی آوردند: آنها به ابزار اصلی تلاش رژیم برای ترویج نوع امپریالیسم و فتوحات اسلامی گری در منطقه تبدیل شدند و صادر کردن آن به خاورمیانه و سایر نقاط جهان.

تیپ بدنام قدس به طور رسمی در اوایل دهه۱۹۹۰ برای خدمت به برنامه رژیم اسلامی به منظور گسترش نفوذ عقیدتی و سیاسی خود در خارج از مرزهای ایران تأسیس شد. از بدو تأسیس، تیپ قدس درگیر برخی از خونین ترین درگیری های جهان از جمله جنگ بوسنی (۱۹۹۵-۱۹۹۲)، جنگ داخلی افغانستان (۱۹۹۶-۱۹۹۲) ، جنگ اسرائیل و حزب الله (۲۰۰۶) و جنه سوریه از سال۲۰۱۱ و جنگ داخلی یمن از سال۲۰۱۵ بود.

تیپ قدس وظیفه سازماندهی و‌پشتیبانی گروه های غیر دولتی طرفدار ایران مانند حزب الله لبنان، جهاد اسلامی در سرزمینهای فلسطین، حوثی ها در یمن و شبه نظامیان شیعه در عراق، سوریه، بحرین، عربستان سعودی و افغانستان را دارد.

همچنین مشخص است که تیپ قدس گاه با نیروهای اسلام گرای اهل سنت که ارتباط مستقیمی با رژیم اسلام گرای شیعه در ایران ندارند همکاری و از عملیات آنها پشتیبانی می کند. این گروه ها شامل القاعده، حماس، طالبان و دولت اسلامی است.

عامل تعیین کننده این همکاری خصومت مشترک با غرب، حاکمان عرب، اسرائیل و یهودیان در سراسر جهان است.

در ابتدا، گارد به سختی علناً در سیاست در ایران شرکت می کرد. آیت الله خمینی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی، با صدور حکمی ورود پاسداران انقلابی را به صحنه سیاسی منع کرد. با این حال، پس از جنگ ایران و عراق، مرگ خمینی و صعود علی خامنه ای به اوج، که باعث جنگ قدرت داخلی شد و اساساً اولویت های استراتژیک خارج از کشور را تغییر داد، سپاه پاسداران شروع به دخالت آشکار در سیاست ایران کرد.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا