الاحواز

اعتراضات کارگران شرکت پتروشیمی “ام الدهله” در احواز اشغالی

امروز دوشنبه 12 اکتبر 2020 ده ها کارگر شرکت پتروشیمی “ام الدهله” در احواز اشغالی در مقابل دربهای ورودی این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند.

این اعتراض پس از آن صورت گرفت که کارگران از ادامه کار در شرکت بدلیل پرداخت نشدن حقوق چندین ماههٔ خود، امتناع ورزیدند. در همین رابطه، یکی از کارگران اظهار داشت: “کارگران در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولان به خواسته‌های قانونی اعتصاب کرده‌اند، علاوه بر این ما این تجمع اعتراضی را سازماندهی کردیم تا صدایمان را به گوش جهانیان برسانیم”.

مقامات مزدور شرکت اظهار داشتند که به دلیل کمبود بودجه مالی برای پرداخت حقوق کارمندان قادر به پرداخت مطالبات کارگران نیستند. این اقدامات خائنانه و غیرمسئولانه مقامات اشغالگر ایران بر ضد ملت عرب الاحواز اشغالی بویژه کارگران و زحمتکشان، با تمام معاهدات بین المللی حقوق بشر و همچنین حقوق کارگران مغایرت دارد.

نظر به بحران شدید اقتصادی در جغرافیای سیاسی ایران به دلیل تحریمهای بین المللی علیه نظام اشغالگر آن، بویژه آغاز تورم افسارگسیخته در بازارها، و همچنین وجود جریان‌های فساد مالی و اختلاس ها در تمامی ادارات و شرکت ها، سبب شده تا بسیاری از شرکت ها ورشکستگی خود را اعلام کنند.

سازمان ملی دفاع از زحمتکشان الاحواز (شغل)

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا