جغرافياي ايران جعليجهان

تهدیدهای مهم علیه امنیت جهانی، از جمله خشونت و افراطی‌گری، «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران» و «نفوذ مخرب حزب‌الله در لبنان» با یکدیگر تبادل‌نظر کردند.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور، و امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، طی دیداری در پاریس درباره تهدیدهای مهم علیه امنیت جهانی، از جمله خشونت و افراطی‌گری، «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران» و «نفوذ مخرب حزب‌الله در لبنان» با یکدیگر تبادل‌نظر کردند.

وزیر خارجه آمریکا، همچنین در توییتی گفت طی دیدارهایی که با سایر مقام‌های فرانسوی داشته راه‌های تقویت روابط دوجانبه و گسترش صلح و امنیت در جهان را مورد بررسی قرار داده‌اند.

پمپئو همچنین در مصاحبه‌ای با نشریه فرانسوی فیگارو تاکید کرد آمریکا و اروپا باید برای برخورد با اقدامات ترکیه در قره‌باغ، مدیترانه و لیبی با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند و آنکارا را متقاعد کنند که چنین سیاست‌هایی به نفع مردم ترکیه نخواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا و رییس‌جمهوری فرانسه، اقدامات ترکیه را «تهاجمی» خواندند.پمپئو از افزایش قدرت نظامی ترکیه ابراز نگرانی کرد، اما در مورد اینکه آیا ترکیه باید از ناتو خارج شود هیچ اظهار نظری نکرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفرش به چند کشور اروپا و خاورمیانه روز دوشنبه وارد استانبول شد.
۱۷ نوامبر ۲۰۲۰

 

امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://WWW.ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا