الاحوازگزارش ها

وضعیت نامعلوم زندانیان عرب احوازی در زندان‌های ایران اشغالگر بخش 1

مقامات آدمکش جمهورى ضداسلامى ايران اشغالگر در پاسخ به كميسارياى عالى حقوق بشر در سازمان بين الملل، سه زندانى عرب حسين سيلاوى ، على خسرجى نواصری خفاجيان را به اعدام محكوم نكرديم!

در جواب نمايندگى دائمى حکومت اشغالگر ايران در دفتر سازمان ملل و ساير سازمان‌های بين المللى در ژنو به دفتر كميسارياى عالى حقوق بشر در سازمان ملل متحد درباره سرنوشت سه زندانى عرب محكوم به اعدام «حسين سيلاوى»، «على خسرجى» و «ناصر خفاجيان«مرمضى» صحبت‌های بی‌اساس دیده می‌شود.

این زندانیان سیاسی ساعاتى قبل از اعتراضات زندان‌های شيبان و الهویره احواز پایتخت در 11 و 12فروردين ماه 1399 به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.
بنا به گفته مقامات فاسد ايران اشغالگر در نامه پاسخ به این سازمان؛ حسين سيلاوى، على خسرجى و ناصر خفاجيان متهم به حمله به كلانترى، فعالیت مسلحانه و استفاده از اسلحه جنگى هستند. با هدف ایجاد ارعاب و ارتباط با گروه‌های متخاصم(داعش) مرتكب عمليات سازمان يافته شده‌اند، و پرونده هنوز در جريان است.
طبق گفته منابع معتمد و همانطور که از فیلم و کلیپ اعترافات اجبارى در صدا وسيماى میلی ايران اشغالگر مشخص است، على خسرجى و حسين سيلاوى بعد از شكنجه شديد مجبور به بازگویی اتهامات دیکته شده به عنوان اعتراف شده‌اند.

اين سه زندانی سیاسی هيچگونه اعترافى نسبت به ارتباطشان با داعش نداشتند، و هدف نماينده ايران اشغالگر جوسازى عليه فعالان عرب به موازات شرايط بين المللى و نفرت عمومى عليه گروه‌های اسلامى افراطى با عنوان صریح «داعش» است، تا صورت مسأله و سركوب اين فعالان را نزد نهادهاى بين‌المللى و سازمان‌هاى حقوق‌بشر توجيه کند.

درباره اتهامات و روند رسیدگی قضایی و محاكمه على خسرجى، حسين سيلاوى و ناصر خفاجيان در نبود وكيل(بجز وكيل تسخيرى) سؤالات متعددی وجود دارد. خانواده‌های آنها علاوه بر بازداشت و زير فشار بودن، آنها را از ارتباط با اين سه زندانى محروم كرده و از سرنوشت آنها اطلاعی ندارند و وكيل آنها هيچگونه اطلاعاتى از روند قضائى پرونده به خانواده ها نداده است.

مقامات فاسد جمهوری داعشی ايران اشغالگر ادعا مى‌كنند كه پرونده اين سه زندانى هنوز در جريان است، و تشريفات قانونى هنوز به انجام نرسيده، در شرایطی که حكم اعدام را از این پیش به آنها ابلاغ كرده‌اند.

ادعاى نمايندگى جمهوری ضداسلامى ايران جعلی در مورد محل نگهدارى اين سه زندانى در “زندان عادى” نیز عارى از صحت است.
در اعتراضات فروردين ماه 1399 به عدم مرخصی زندانیان پس از شیوع کرونا هر سه زندانى على خسرجى، حسين سيلاوى و ناصر خفاجيان به مكان نامعلومى منتقل شدند. چندی پیش فعالان حقوق بشر در احواز اشغالی مطلع شدند كه حسين سيلاوى و على خسرجى به انفرادى (معروف به سگدونى) زندان شيبان منتقل شده‌اند.
آنها تحت شديدترين شكنجه روحى، على رغم شيوع COVID-19 در نبود امكانات بهداشتى و غذاى سالم و درمان در يك اتاق 3×2 متری بسر مى برند.

مقامات جتایتکار قضائى ايران اشغالگر ادعا مىكنند كه «ناصر خفاجيان» از تحريك كنندگان و رهبران اصلى تظاهرات زندانيان زندان الهویره احواز پایتخت در 11 فروردين ماه 1399 است.
انتقال او به زندان زير نظر مستقيم سازمان زندان‌ها ایران اشغالگر به این بهانه بوده در حالى كه منابع حقوق بشر توضیح می‌دهند که ناصر خفاجيان در 11 فروردين ساعاتى قبل از شروع اعتراضات از زندان الهویره احواز پایتخت منتقل و تاكنون درباره محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست. نام این زندانی سیاسی در دو زندان مركزى احواز پایتخت و زندان الهویره وجود ندارد. امرى كه باعث نگرانى بستگان وى و فعالان حقوق بشر شده است.

نمايندگى دائمى ايران جعلی در ادامه ادعا مىكند كه اين سه زندانى شكنجه نشده‌اند، و به اصل 38 قانون اساسى ايران در مورد منع شكنجه زندانيان و مواد 570، 578،579، 587 قانون مجازات اسلامى و مواد الحاقى آن و همچنين بر نظارت سازمان زندانها بر زندانيان و حقوق آنان اشاره مى كند.

حسين سيلاوى و على خسرجى در اثر شكنجه فيزيكى شديد دنده‌ها و دست يكى از آنان شكسته شده است.
على خسرجى از ناحيه دست زخمى شده و از طریق عمل جراحى براى دست او پلاتين گذاشته‌اند.
شرح وضعیت این زندانی اینچنین است؛ براى چند ماه دست او ورم كرده بود و نياز به درمان در بيمارستان داشت، اما مقامات جنایتکار زندان از انتقال او ممانعت کرده بودند، زندانی اقدام به خودكشى می‌کند، اینبار اما مسؤولين زندان او را به بيمارستان منتقل می‌کنند و بعد از معالجه به زندان شيبان باز‌میگردانند. نماينده ايران اشغالگر ظاهرا بى‌اطلاع است كه زندانيان زندان مركزى احواز پایتخت و الهویره از حقوق اوليه يك زندانى بى بهره هستند و آنها از غذاى سالم، تهويه، امكانات طبى و بهداشتى محروم هستند و مبتلايان به بيماريهاى واگير روز به روز بيشتر مى شوند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا